روسیه جام جهانی قطر را خرید!

در بسته خبری ورزش این هفته خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* فدراسیون ژیمناستیک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به لزوم بررسی مجدد اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک، فرآیند ثبت نام انتخابات ریاست فدراسیون به زمان دیگری موکول و زمان ثبت‌نام مجدد، متعاقباً اعلام می‌گردد.

* فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هفته قبل فعالیت‌های فدراسیون فوتبال هند را به دلیل حضور افراد نادرست و اشخاص ثالث در روند مدیریتی این فدراسیون به حالت تعلیق درآورد و اکنون بعد از گذشت چند روز فیفا اعلام کرد که این تعلیق را برداشته است.

* اللهیار صیادمنش، مهاجم ملی پوش تیم فوتبال هال سیتی سراغ یک پروفسور انگلیسی رفته تا نظر او را در مورد مصدومیت اش جویا شود و او نیز توصیه کرده که پایش را جراحی کند. با این وجود صیادمنش مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر غایب خواهد بود. صیادمنش در بازی هفته دوم چمپیونشیب مقابل برنلی مصدوم شد.

* پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و ریاست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در خصوص استعفایش گفت: به دلیل مشکلات شخصی کناره‌گیری خود را از سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی چین اعلام می‌کنم. با توجه به اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک در پیش است ترجیح می‌دهم رئیس بعدی سرپرست کاروان را انتخاب کند.

* کمیته ملی المپیک اعلام کرد، واحد همبستگی المپیک این کمیته پس از دریافت فراخوان برنامه بورسیه ورزشکاران بازی‌های المپیک ٢٠٢۴ پاریس از سوی کمیته بین المللی المپیک در راستای افزایش آمادگی ورزشکاران در مسیر کسب سهمیه در مهر ماه سال ۱۴۰۰ و با نظارت سید نصرالله سجادی و همکاری مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، اقدام به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان فدراسیون‌های ورزشی دارای شانس کسب سهمیه نمود و مطابق با نظرات فنی و کارشناسی بعمل آمده تعداد ۱۵ نفر ورزشکار واجد شرایط به کمیته بین المللی المپیک (IOC) معرفی شدند

* با اعلام میرشاد ماجدی، سرپرست سابق فدراسیون فوتبال قرارداد دیدار دوستانه ایران با اروگوئه نهایی شد. به این ترتیب تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی اتریش دو بازی دوستانه مقابل سنگال و اروگوئه برگزار خواهد کرد

* رحیم زارع، رئیس کمیته فوتبال مجلس گفت: هر تصمیمی تاج بگیرد حمایت می‌کنیم و نظر شخص ام انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال است. تاج روی ۳ گزینه برای سرمربیگری تیم ملی نظر دارد؛ برانکو، کی روش و قلعه نویی.

* کاوه رضایی، مهاجم ۳۰ ساله فوتبال کشورمان، به عنوان بازیکن آزاد به جمع شاگردان بردیف در تراکتور اضافه شد. رضایی سابقه بازی در تیم‌های فولاد، سایپا، ذوب آهن و استقلال در ایران و شارلوا، کلوب بروژ و اود هورلی در لیگ بلژیک را در کارنامه دارد. وی توانسته در ۱۷ بازی با پیراهن تیم ملی ایران چهار گل به ثمر برساند.

* مدیران بورنموث یکی از سه تیمی که در پایان فصل گذشته به لیگ برتر انگلیس صعود کرده است، اسکات پارکر را از سمت سرمربیگری این تیم اخراج کردند. بورنموث چند روز پیش با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب لیورپول شد که این سومین باخت سنگین این تیم پس از قبول باخت شکست چهار بر صفر برابر منچسترسیتی و باخت سه بر صفر مقابل آرسنال بود. شاگردان اسکات پارکر در این فصل ۱۶ گل خورده‌اند و تنها دو گل زده‌اند که این دو گل در اولین بازی فصل‌شان مقابل استون‌ویلا بود.

* تلویزیون دولتی روسیه، شبکه اول تلویزیون روسیه و شبکه MATCHTV حقوق پخش تلویزیونی دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر را با قراردادی به ارزش ۳۹ میلیون دلار از فیفا خریدند. هر کدام از شبکه‌های روسی ۱۳ میلیون دلار به فیفا پرداخت خواهند کرد.

* هفتمین دوره تالار گفتگوی یک روزه مربیان برتر آسیا به میزبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در کوالالامپور و به صورت ویدئویی برگزار خواهد شد. در همین ارتباط از یحیی گل محمدی و جواد نکونام، سرمربیان تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان نیز برای شرکت در این دوره که به صورت وبیناری برگزار می‌شود، دعوت به عمل آمده است.

* منچستر یونایتد برای انتقال آنتونی با آژاکس به توافق رسید. اریک تن‌هاخ از مدت‌ها قبل به دنبال جذب آنتونی بود. مذاکرات برای جذب این بازیکن از مدتی قبل شروع شده بود اما مدیران آژاکس حاضر به فروش این بازیکن نبودند. این در حالی بود که آنتونی نیز به صورت علنی گفته بود که به دنبال ترک این تیم و پیوستن به جمع شاگردان تن‌هاخ در تیم جدیدش است.

* گفته می‌شود طارمی همچنان مدنظر باشگاه‌های اروپایی دیگر قرار دارد. فنرباغچه ترکیه و آث میلان ایتالیا دو باشگاهی بودند که در ماه‌های اخیر بارها خبر علاقه آن‌ها به مهاجم ایران رسانه‌ای شد، اما انتقال طارمی نهایی نشد.

* شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران را تبریک گفت.

نامه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به مهدی تاج:

مفتخر هستم تا صمیمانه‌ترین تبریکات و بهترین آرزوهای خود را برای انتخاب شما در مجمع انتخاباتی امروز در تهران بعنوان ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای مدت باقیمانده دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۱ تقدیم نمایم.

* داوود پرهیزکاری به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب شد. پرهیزکار پیش از این سمت‌هایی مثل رئیس کمیته فوتسال، سرپرستی تیم ملی امید و … را تجربه کرده است.

* دادگاه حکمیت ورزش روز پنج شنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱ با ارسال ایمیلی به فدراسیون جودوی کشورمان، رأی نهایی دادگاه حکمیت ورزش را اعلام کرد.

متن ایمیل دادگاه حکمیت ورزش:

شکایت ایران در مورد رأی صادر شده از سوی دادگاه حکمیت ورزش، رد شده است و محرومیت چهار سال ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

* مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی که قرار بود ساعت ۱۴ بعداز ظهر پنجشنبه دهم شهریور در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شود، اما با ۵۰ دقیقه تأخیر برگزار شد.

* مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی جهان از صبح دیروز دهم شهریور در راچیچ جمهوری چک آغاز شد و تیم منتخب بانوان جوانان ایران در فینال این مسابقات با زمان ۲:۴۵.۹۲۰ دقیقه در رده نخست جهان قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از احتمال برگزاری جام ملت‌های آسیا در قطر خبر داد. مهدی تاج بیان کرد: برای پنجمین بار به جام جهانی می‌رویم. برگزاری این رویدادها فرصت‌های مغتنمی است. او افزود: ما افتخار آسیا هستیم و تیم ملی فوتبال بهترین نتایج را نسبت به تیم‌های آسیایی در دوره قبل جام جهانی به دست آورد.

کد خبر 601686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.