۱۶ هزار طرح عمرانی در کشور بهره‌برداری شد

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: هم‌زمان با هفته دولت سال‌جاری ۱۶ هزار طرح عمرانی در کشور بهره‌برداری شد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه_دهم شهریورماه_ در یادواره شهدای درگزین اظهار کرد: با وجود همه دشمنی‌ها، تحریم‌ها، تنگ نظری‌ها کشورهای بیگانه کشورمان بر روی پای خود ایستاده و طرح‌هایی در هفته دولت بهره‌برداری شد که بخشی از آنها ابر پروژه بودند.

وی با عنوان اینکه مدیران اجرایی همدان شبانه‌روزی برای رفع مشکل آب این شهر تلاش می‌کنند، گفت: طبق گفته فرماندار درگزین بسیاری از روستاهای این شهرستان خالی از سکنه بودند، اما دوباره با مهاجرت معکوس، نشاط و شادابی به روستاها بازگشته است.

معاون وزیر کشور افزود: بسیاری از روستاهای آباد به علت مهاجرت به ویژه جوانان برای کسب اشتغال خالی از سکنه شده است که باید زمینه بازگشت مجدد به روستا و آبادانی آنها را شاهد باشیم.

جمالی‌نژاد گفت: مهم‌ترین شاخص‌های مؤثر در ایجاد اقتدار قدرت خدادادی شامل منابع زیر زمینی نظیر آب، نفت، گاز، معادن غنی است.

وی افزود: دومین شاخص مؤثر اقتدار، قدرت اکتسابی شامل دانش هسته‌ای، دانش موشکی، علوم جدید و فناوری‌های نوین است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: سومین مؤلفه که بیش‌ترین تأثیر را در اقتدار هر کشور دارد و مکمل قدرت خدادادی و اکتسابی است "قدرت گفتمان" است.

جمالی‌نژاد یادآوری کرد: آنچه که در پیروزی شکوهمند اسلامی مؤثر بود شعار "نه شرقی نه غربی" و "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" و قدرت توکل به خدا بود.

وی اظهار کرد: مردمی که پیروزی انقلاب را بعد از ۲۵۰۰ سال رقم زدند در جریان دفاع مقدس نیز مدیریت جنگ را بدون شناخت از جنگ و با تکیه بر گفتمان قدرت برعهده گرفتند.

وی گفت: گفتمان این نظام اعتقادی در نظام اداری و حاکمیتی کشور نیز جاری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 601684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.