روحیه انقلابی در کشور رو به گسترش است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز که روحیه انقلابی در کشور رو به گسترش است، گفت: نیاز به معرفی شخصیتی چون حجت‌الاسلام حسینیان بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز_ پنج‌شنبه دهم شهریورماه _ در مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: تصویر این روحانی مجاهد در فضای عمومی جامعه بیشتر با مشی انقلابی و صراحت لهجه در موضوعات سیاسی و اجتماعی گره خورد و مهم‌ترین ویژگی ایشان، مطالعات علمی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی بود.

اسماعیلی ادامه داد: به عنوان یک معلم تاریخ و علوم سیاسی و پژوهشگر انقلاب اسلامی، آثار حجت‌الاسلام حسینیان به خصوص مجموعه پنج جلدی انقلاب اسلامی، واجد شرایط تاریخ‌نگاری دقیق، علمی و کامل است.

وزیر فرهنگ افزود: مخاطب با مطالعه آثار حجت‌الاسلام حسینیان اطلاعات جامع و مطابق با روح انقلاب اسلامی را دریافت می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت ویژگی علمی شخصیت ایشان در سایه نام پرآوازه او در سیاست نادیده گرفته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که آثار ستودنی این روحانی مجاهد، چه کتاب‌های تاریخی و چه کتاب‌های مرتبط با مطالعات قرآن مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیات حجت‌الاسلام حسینیان گفت: عشق به امام (ره) از ویژگی‌های بارز شخصیتی حجت‌الاسلام حسینیان به شمار می‌رود که این خصوصیات در همه فعالیت‌هایش موج می‌زد؛ چنانکه در گفت‌وگو با ایشان همواره حس عشق همه جانبه به امام (ره) به مخاطب منتقل می‌شد، شاید در کمتر کسی بتوان این میزان عشق و علاقه به ولایت و پایمردی در مسیر آرمان‌های انقلاب را پیدا کرد.

اسماعیلی با یادآوری خاطراتی از رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ایشان در مواجهه با پرسش‌های تاریخی، با بهره‌گیری از حافظه مثال‌زدنی خود، پاسخ‌هایی دقیق و کامل ارائه می‌داد.

وی همچنین در پایان با اشاره به علاقه حجت‌الاسلام حسینیان به سید و سالار شهیدان، گفت: در سال‌های واپسین عمر، حال عمومی ایشان چندان مساعد نبود، اما شرکت در راهپیمایی اربعین را ترک نمی‌کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 601671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.