برگزاری آئین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی اجتماع بزرگ اربعین

آئین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی اجتماع بزرگ اربعینی ها عصر امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه با حضور عشاق اباعبدالله الحسین (ع) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایمنا، آئین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی اجتماع بزرگ اربعینی ها عصر امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه با قرائت آیات قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران رأس ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مشتاقان و خدامان شرکت در مراسم بین‌المللی اربعین حسینی برگزار شد.

از بدو ورود به محوطه مصلی امام خمینی (ره) موکب‌های حسینی برپا و از مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کردند. امروز مصلی تداعی کننده فضای راهپیمایی عظیم اربعین در مشایه بود.

خادمان، زائران و موکب داران همه آمده بودند تا همزمان با شهادت سه ساله کربلا از حضرت رقیه (ع) اذن خدمت در پیاده روی نجف تا کربلا را دریافت کنند تا بتوانند عشق و دلدادگی و ایمان و اعتقاد را در این سفر معنوی و نورانی درک کنند.

گفتنی است در این مراسم مرتضی طاهری مداح خاندان عصمت و طهارت به مرثیه خوانی پرداخت و گروه سنج و دمام‌زنی به اجرا پرداختند.

حضور پیکر چهار شهید گمنام زینت بخش این مراسم بود که با شعار «لبیک یا حسین» بر روی شانه خدمتگزاران اربعینی تشییع شد. لازم به ذکر است این مراسم از شبکه سه و دو سیما به صورت زنده پخش می‌شد.

در آستانه شب جمعه شب زیارتی امام حسین (ع) دلدادگان، نوکران و زاکران امام حسین (ع) که عازم مسیر عشق بودند تمام قامت به سوی کربلا ایستادند و با فریاد حیدر حیدر … با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای حاضر در مراسم بیعت کردند.

از شاخصه‌های مهم این مراسم حضور خانوادگی زائران اربعین حسینی بود که با پرچم‌های سرخ و سربندهای منقش به «سلام بر مهدی» آمادگی خود را برای حضور در پیاده‌روی اربعین اعلام می‌کردند، گویی زبان حال همه این بود «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم».

موکب‌های مستقر با توزیع چای زغالی و دمنوش گیاهی از زائران بهترین سرزمین عالم «کربلا» پذیرایی می‌کردند و بوی هیزم و بوی آتش بازنمایی از اربعین را در فضای مصلی رقم زده بود.

همچنین حسین هوشیار مداح اهل بیت (ع) به مداحی پرداخت و چنین مرثیه خوانی کرد؛ غم شده توی سینه انباشته، نگاه تو هوامونو داشته، خون شهدا رو زمین ریخت تا، پرچم تو باشه بر افراشته….

منبع: مهر

کد خبر 601652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.