از قتل؛ پایان خودنمایی در مهمانی شبانه تا شلیک گلوله به جمجمه پسر ۱۶ ساله

قتل؛ پایان خودنمایی در مهمانی شبانه، آدم ربایی ناکام در تهران، شلیک گلوله به جمجمه پسر ۱۶ ساله، دستگیری ماساژورهای زورگیر، گرفتن رشوه ۱۰۰ سکه‌ای و دستگیری گرداننده سایت همسریابی در شیراز را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این حادثه بامداد جمعه چهارم شهریورماه در یکی از مناطق تهران رخ داد. آن روز به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که پسری جوان با شلیک گلوله به قتل رسیده است و تیم جنایی برای کشف جزئیات بیشتری از ماجرای این تیراندازی مرموز راهی محل حادثه شد که طبقه پنجم ساختمانی بود.

مقتول جوانی بود ۲۲ ساله که با شلیک یک گلوله به سرش جانش را از دست داده بود. صاحب‌خانه که پسری جوان بود در توضیح ماجرا گفت: مقتول از دوستانم بود که شب حادثه او را به خانه‌ام دعوت کرده بودم. علاوه بر وی، چند نفر دیگر را هم دعوت و مهمانی برپا کرده بودم. همه پسر و هم‌سن و سال بودیم که یکی از مهمان‌ها به نام فرشاد که از دوستانم بود ناگهان یک کلت کمری از جیبش بیرون آورد و درحالی‌که رفتارهای عجیبی داشت یک گلوله شلیک کرد.

همه ما شوکه شده بودیم، فرشاد مشروبات الکلی مصرف کرده و حالت عادی نداشت. به‌نظر می‌رسید برای خودنمایی اسلحه را با خودش به مهمانی آورده و در عالم مستی متوجه رفتارهایش نبود. گلوله‌ای که شلیک کرد با سر یکی از مهمان‌ها که او هم از دوستان نزدیکم بود، برخورد کرد و او خون‌آلود نقش زمین شد. عامل این تیراندازی وقتی دید مقتول خون‌آلود روی زمین افتاده از ترسش فرار کرد.

در این شرایط تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران جست‌وجوی خود را برای دستگیری عامل شلیک مرگبار آغاز کردند. از سوی دیگر صاحب‌خانه که به‌نظر می‌رسید حقایق را کتمان و اظهارات عجیب و غیرواقعی را مطرح می‌کند، بازداشت شد. طولی نکشید که محل سکونت متهم به قتل که فرشاد نام داشت و ۲۰ ساله بود، شناسایی شد، اما او پس از جنایت فرار کرده بود و در این شرایط ردیابی‌ها به شکل ویژه برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری ادامه داشت تا اینکه او دو روز قبل راهی اداره پلیس شد و خود را تسلیم کرد.

وی در بازجویی‌ها مدعی شد که ناخواسته دستانش به جنایت آلوده شده و تصور می‌کرده که اسلحه خالی باشد. وی صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و وقتی پیش‌روی بازپرس پرونده قرار گرفت درحالی‌که اشک می‌ریخت و اظهار پشیمانی می‌کرد، گفت: مقتول از دوستانم بود و ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. با مهمانان دیگر مهمانی هم دوست بودم و معمولاً هرچند وقت یک‌بار مهمانی برپا می‌کردیم و دور هم خوش می‌گذراندیم.

هیچ اختلاف و دشمنی میان ما وجود نداشت، اما اتفاق تلخی رخ داد که هضم آن هنوز برای من و دوستان دیگرم مشکل است و خودم باورم نمی‌شود که جان دوستم را گرفته‌ام. آن شب مانند همیشه دور هم بودیم و مشروبات الکلی مصرف کردیم. سپس در عالم مستی شروع کردیم به شوخی کردن و تعریف خاطرات عجیب. من ناگهان چشمم به یک اسلحه کلت افتاد که متعلق به صاحب‌خانه بود.

برای عرض اندام و نمایش بازی کردن آن را برداشتم. صاحب‌خانه یعنی دوستم می‌گفت آن را مدتی قبل خریده و فشنگ‌هایش را بیرون آورده است؛ حتی فشنگ‌ها در دستش بود، اما هیچ‌کس خبر نداشت که یک فشنگ داخل اسلحه گیر کرده و مرگ در انتظار یکی از مهمان‌ها است. من نمی‌دانستم که قرار است سرنوشت من به ورطه نابودی کشیده شود و تا این حد بدشانسی بیاورم.

اسلحه را برداشتم و به شوخی آن را به طرف دوستانم گرفتم و ادای بازیگران فیلم‌های اکشن را درآوردم و بعد به گمان اینکه اسلحه خالی است آن را به طرف مقتول که یکی از مهمان‌ها بود، گرفتم و ماشه را چکاندم. ناگهان صدای شلیک در خانه پیچید و دوستم خون‌آلود روی زمین افتاد. همه که تا چند دقیقه قبل می‌خندیدیم یکباره شوکه شدیم. باورمان نمی‌شد اسلحه پر بوده و یکی از گلوله‌ها در آن گیر کرده است.

من که وحشت‌زده بودم از ترسم پا به فرار گذاشتم، اما عذاب وجدان لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد. من اصلاً نمی‌خواستم جان دوستم را بگیرم و همه‌چیز در عالم شوخی رخ داد. پس از این حادثه به اطراف تهران فرار کردم، اما پدرم که در جریان ماجرا قرار گرفته بود، از من خواست خودم را به پلیس معرفی کنم. حالا هم به‌شدت پشیمانم و بارها خودم را سرزنش کرده‌ام که چرا پا در آن مهمانی گذاشتم که سرنوشتم به اینجا کشیده شود.

پس از اعتراف متهم، صاحب‌خانه در تحقیقات گفت: اسلحه کلت کمری را چند ماه قبل از مردی ناشناس خریدم و دلیلش این بود که همیشه علاقه داشتم در خانه‌ام یک اسلحه داشته باشم. آن شب تمامی فشنگ‌های کلت را درآوردم، اما فکر نمی‌کردم که یک گلوله داخل کلت گیر کرده باشد و خودم هم به‌شدت از اتفاق مرگباری که رخ داده متأثر و ناراحتم.

بر اساس این گزارش، تحقیقات در این پرونده از سوی تیم جنایی پایتخت ادامه دارد و متهم به قتل برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

آدم ربایی ناکام در تهران

چند روز قبل دختری ۱۲ ساله به همراه پدر و مادرش راهی اداره پلیس شد تا از راننده خودروی پرایدی به اتهام آدم‌ربایی شکایت کند. وی گفت: روز حادثه بعد از آنکه کلاسم تمام شد به خانه دوستم رفتم. غروب بود که از آنجا خارج شدم تا به خانه خودمان برگردم و درحالی‌که منتظر تاکسی بودم، خودروی پرایدی بوق زد و من مسیرم را گفتم. به گمان اینکه مسافرکش است سوار ماشین وی شدم و راننده که پسری جوان بود حرکت کرد اما در بین راه ناگهان تغییر مسیر داد.

من به او اعتراض کردم و راننده مدعی شد به‌دلیل ترافیک از مسیر دیگری می‌رود تا مرا زودتر به مقصد برساند. من اما به او مشکوک شده بودم چون رفتارهایش عادی به‌نظر نمی‌رسید. به همین دلیل بود که از او خواستم توقف کند تا پیاده شوم اما او توجهی نکرد و به راه خود ادامه داد. خیلی ترسیده بودم و با راننده درگیر شدم.

با مشت به شیشه ماشین کوبیدم تا راننده خودروهای عبوری و رهگذران متوجه شوند و به دادم برسند. خوشبختانه تلاشم نتیجه داد و راننده‌ای متوجه شد که وی مرا گروگان گرفته است. به همین دلیل شروع کرد به تعقیب راننده ماشینی که من گروگانش بودم اما راننده گروگان‌گیر توجهی به این موضوع نکرده و به راهش ادامه داد.

سرانجام وقتی راننده گروگان‌گیر قصد داشت وارد ورودی یکی از بزرگراه‌ها شود ناچار شد سرعتش را کم کند و در همان لحظه بود که با مشقت فراوان قفل در را باز کرده و خودم را به پایین انداختم و راننده‌ها به کمکم آمدند. جوان پراید سوار هم از ترسش گریخت.

با این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و گروهی از مأموران پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس جنایی تحقیقات خود را برای بازداشت راننده گروگان‌گیر آغاز کردند که پس از بررسی تصاویر دوربین مداربسته بزرگراه‌ها مشخصات خودروی پراید را به‌دست آورده و متهم را دستگیر کردند.

گرچه او در ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد، اما وقتی با شواهد و مدارک علیه خودش روبه‌رو شد ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت: وقتی شاکی به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد از او خوشم آمد. هیکلش درشت بود و من اصلاً فکرش را نمی‌کردم ۱۲ سال داشته باشد. گمان می‌کردم حدود ۲۰ سال سن داشته باشد به همین دلیل قصد داشتم به او پیشنهاد دوستی بدهم و بعد از آشنایی به خواستگاری‌اش بروم اما وقتی با پیشنهاد من مواجه شد ترسید و وحشت زده خودش را به بیرون از ماشین پرتاب کرد.

متهم بازداشت شده و تحقیق از او ادامه دارد.

شلیک گلوله به جمجمه پسر ۱۶ ساله

ساعت تقریبی ۰۰: ۲۲ یکشنبه ششم شهریورماه نوجوان ۱۶ ساله‌ای به نام ابوالفضل که هدف گلوله کلت کمری قرار گرفته بود به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شد. در گزارشات اولیه از همراهان پسر ۱۶ ساله ابتدا اظهار کرده بودند که پسرعموی وی اقدام به شلیک از فاصله نزدیک به سر او کرده که تیر پس از شکستن کامل جمجمه سر، از سمت دیگر خارج شده است.

در بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات ویژه پلیس مشخص شد این پسر نوجوان به دلیل اختلاف خانوادگی به سر خود شلیک و اقدام به خودکشی کرده است. تیم پزشکی اظهار کرد این فرد پس از انتقال به آی‌سی‌یو جانش را از دست داد. تحقیقات ویژه برای مشخص شدن علت این حادثه به صورت ویژه در دستور کار دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان قرار دارد.

دستگیری ماساژورهای زورگیر

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی دو مرد و یک زن، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تیمی از مأموران کلانتری ابوذر بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی افزود: چکیده اظهارات شاکی نشان از این داشت که شاکی برای دریافت خدمات ماساژ در فضای مجازی با زن و مردی آشنا شده که پس از ارائه خدمات و پرداخت هزینه خدمات ارائه شده، متهمان با فیلمبرداری و تهدید انتشار فیلم، از وی اخاذی و مرد دیگری که خود را مأمور معرفی می‌کرده مبالغ مختلفی را اخاذی کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه این افراد شناسایی شد، ادامه داد: در یک عملیات پلیسی هر سه متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کردند پس از فیلمبرداری از شهروندان خود را مأمور و از شهروندان اخاذی می‌کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان یک دستگاه بی‌سیم و دستبند فلزی نظامی و یک عدد افشانه اشک‌آور یک عدد وتونفا نظامی کشف شد. تاکنون سه تن از شهروندان به کلانتری مراجعه و از متهمان اعلام شکایت کرده‌اند و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

گرفتن رشوه ۱۰۰ سکه‌ای

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه مبارزه جدی با فساد اداری در دستور کار قوه قضائیه و همه مجموعه‌های نظارتی است، اظهار کرد: به همه مردم قول داده‌ایم از هیچ فسادی به آسانی عبور نکرده و برای احقاق حقوق مردم و مبارزه با فساد شبانه روزی تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شب گذشته یکی از مدیران شهری گرگان به اتهام دریافت رشوه دستگیر شد، افزود: این فرد که یکی از مدیران شهری گرگان است هنگام دریافت رشوه در خانه‌اش دستگیر شد و فعلاً بازداشت است. این مدیر، قرار بود در ازای دریافت ۱۰۰ سکه طلا، مسئله یک پرونده که در بخش حقوقی این دستگاه، مشکل داشت، برطرف کند. این مسئول، دیشب زمانی که ۲۷ سکه طلا به عنوان پیش پرداخت دریافت کرد، با ورود سربازان گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شد.

دستگیری گرداننده سایت همسریابی در شیراز

سرهنگ فرج شجاعی، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، اظهار کرد: چند نفر از شهروند خانم با ارائه مرجوعه قضائی به کلانتری ۳۱ جنت شیراز مراجعه و اعلام کردند در سایت همسریابی با شخصی که خود را دکتر معرفی کرده آشنا و پس از وعده خواستگاری و ازدواج و جلب اعتماد، کارت بانکی آنها را به منظور کارآفرینی و واریز حساب ارزی اخذ و سپس اقدام به کلاهبرداری از این شهروندان کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که متهم پس از اخذ کارت بانکی، در یکی از سایت‌های فضای مجازی اقدام به فروش صوری مواد اولیه پلاستیک و شتر مرغ می‌کند و خریداران پس از واریز وجوه اولیه بابت بیعانه، این فرد گوشی خود را خاموش و دیگر پاسخگو آنان نبوده و از این طریق نیز اقدام به کلاه‌برداری کرده است.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: مأموران کلانتری ۳۱ جنت تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار ۳۵ ساله را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند. متهم در بازجویی اولیه به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از حدود ۴۰۰ نفر شهروند اقرار کرد و تاکنون ۶۰ نفر از شکات جهت پیگیری به کلانتری مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از کیف دستی متهم سه قطعه کارت شناسایی شرکت ملی نفت، کارت هلدینگ بازرگانی تجاری، تعدادی کارت به نام‌های افراد مختلف، اوراق از قبیل اقرارنامه، تعهدنامه، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت و چک‌های بانکی کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت بررسی دقیق‌تر و کشف سایر کلاه‌برداری‌های احتمالی روانه دادسرا و سپس تحویل پلیس آگاهی استان شد.

کد خبر 601644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.