سرپا شدن طرح پتروشیمی زنجان و بارقه امید برای مردم

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سرپا شدن طرح پتروشیمی زنجان برای مردم ایجاد امید می‌کند، گفت: این طرح اقتصاد کل استان را هم تکان می‌دهد و آورده بزرگی برای اقتصاد استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی امروز_ پنج‌شنبه دهم شهریور_ در حاشیه بازدید از پتروشیمی زنجان و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی از جهات مختلف برای استان زنجان مهم است، اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم سهامدار این پروژه هستند و انتظار دارند این پروژه در اسرع وقت به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه، ما در دولت جدید متعهد هستیم تا جایی که امکان دارد کارها را تسهیل و گره گشایی کنیم، تصریح کرد: اگر لازم باشد با بانک مرکزی، مدیران و زیرمجموعه‌های آن رایزنی می‌کنیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه میزان پیشرفت و نحوه عملکرد در پروسه تکمیل پروژه در دست بخش خصوصی است، افزود: در مسائل مختلف از جمله فاینانس، گمرکی و هر آنچه که احساس می‌کنند، به عنوان ساختار دولتی می‌توانیم تسهیل‌گر باشیم، با همه توان در خدمت پروژه هستیم.

افشارچی گفت: انتظار داریم که در اجرای پروژه سرعت عمل داشته باشند و تأمین مالی و نیز خرید اقلام باقی مانده باید در اسرع وقت انجام گیرد تا طرح در یک زمان مشخص افتتاح شود.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از این این طرح برای اقتصاد استان گام بسیار مثبتی خواهد بود.

پتروشیمی زنجان سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل پتروشیمی زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: با فرض همکاری لازم از سوی مسئولان استانی و کشوری این پروژه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد رضا مدیری با اشاره به اینکه این طرح با ۶۰۰ میلیون یورو آغاز به کار کرد و فقط پنج درصد از صندوق توسعه ملی اعتبار گرفته‌است، گفت: صندوق توسعه ملی از سال ۹۶ به بعد طرح ما را پذیرفت.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم حامی طرح پتروشیمی است و هیئت مدیره پتروشیمی آرزوی این روزها و این تیم را داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاح طرح توسعه واحد تولیدی خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری کل ۲۰۰ میلیارد ریال از محل آورده شخصی واقع در محل ناحیه صنعتی زرین‌آباد و با ظرفیت تولید سالانه شش هزار تن، ظرفیت اسمی ۳۵ هزار تن و با تعداد اشتغال دائم ۱۵ نفر، طرحی بود که در سفر استاندار زنجان به ایجرود به بهره‌برداری رسید.

بازدید از چند طرح و بررسی آخرین وضعیت و مشکلات و موانع احتمالی آنها، از جمله سد گلابر و بررسی روند اجرای طرح گردشگری آن و سد بلوبین از برنامه‌های سفر استاندار زنجان به شهرستان ایجرود بود.

کد خبر 601636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.