پارک‌رود پروژه‌ای زیست محیطی و اجتماعی با پیوست عمرانی است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه پارک‌رود یک پروژه زیست محیطی و اجتماعی با پیوست عمرانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رحیمی امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در جلسه هم‌اندیشی و پیگیری پروژه پارک‌رود، اظهار کرد: پروژه پارک‌رود حرکت خوبی ندارد و این غفلت در بازدیدی که اواخر مردادماه امسال انجام گرفت به خوبی مشخص بود.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه پارک‌رود به درستی طی نمی‌شود، اضافه کرد: پروژه پارک‌رود بسیار بی‌نظم و بدون نقشه در حال اجرا است و به رغم جلسات متعددی که برگزار شده است، پیشرفت قابل توجه‌ای به چشم نمی‌خورد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بی‌توجهی سازمان سیما منظر به این پروژه، افزود: پروژه پارک‌رود یک پروژه زیست محیطی با پیوستِ عمرانی است که می‌تواند به عنوان یک اثرِ فاخر به نماد شهر کرج تبدیل شود. پروژه پارک‌رود ضمن اثرات مهم اجتماعی، به لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند برای مجموعه مدیریت شهری مهم باشد.

وی با اشاره به بی‌برنامه بودن مدیران در اجرای پروژه پارک‌رود، گفت: زیان این بی‌توجهی و بی‌برنامگی قابل اندازه‌گیری نیست. پارک‌رود یک پروژه چند میلیاردی نیست، بلکه چند هزار میلیاردی است که با رویه‌ای که مدیریت شهری پیش گرفته نمی‌شود به آن امیدوار بود. با غفلت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری پروژه پارکرود در حد اجرای یک سنگفرش و نصب چند نیمکت باقی خواهد ماند.

رحیمی با اشاره به دلایل کُند شدن روند عمرانی پروژه، خاطرنشان کرد: از روز اول بارها تذکر دادیم که یک طرح منسجم و مصوب به همراه یک مشاور پروژه امین، قوی و آشنا به موضوعات مورد نیاز برای این پروژه انتخاب کنید، اما مورد توجه دوستان قرار نگرفت. نبود پرداخت به موقع حق مشاور آب طرح، نبود تمرکز روی اجرای طرح، نبود مدیریت واحد در پروژه و افزایش چشمگیر قرارداد طرح به دلیل تعلل مدیریت شهری در انعقاد قرارداد با پیمانکار از دیگر موضوعاتی است که به این پروژه آسیب می‌زند.

وی در خصوص ضرورت انتخاب مدیر و مشاور قوی، گفت: پرداخت حق مشاور، لایحه افزایش اعتبار و اصلاح بودجه و تملکات طرح پارک‌رود باید به فوریت پیگیری شود. پروژه پارک‌رود به طول ۳۵۰۰ متر از آبگیر بیلقان تا پل حامی است که با احتساب دو طرف حاشیه رودخانه کرج حدود هفت کیلومتر است که تاکنون دو کیلومتر آن آزادسازی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: باید از زحمات و پیگیری‌های حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز و مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی حاشیه رودخانه کرج قدردانی کرد.

کد خبر 601602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.