از بی‌نظمی عجیب تا ناراحتی نمایندگان فیفا

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقایقی پیش در برج میلاد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ دقایقی پیش در برج میلاد آغاز شده است. این مراسم در حالی برگزار می‌شود که بزرگان فوتبال کشورمان در آن حضور دارند. در ادامه روایت خبرنگار ایمنا را از این مراسم می‌خوانید:

*خوزه مورایس و ریکاردو ساپینتو سرمربیان سپاهان و استقلال از مهمانان ویژه این مراسم هستند.

*بسیاری از نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال با توپ در نزدیکی سالن همایش هستند. آن‌ها امیدوارند فرصت نمایش هنرهای خود مقابل کافو برزیلی و همراهانش را به دست آورند.

* بسیاری از نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال با توپ در نزدیکی سالن همایش هستند. آن‌ها امیدوارند فرصت نمایش هنرهای خود مقابل کافو برزیلی و همراهانش را به دست آورند.

* در حالی که قرار بود هواداری در سالن حضور نداشته باشد، برخی افراد ناشناس اجازه ورود به سالن مراسم را کسب می‌کنند.

* محمد کشاورز، سرمربی فعلی گیتی‌پسند و از ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتسال از دیگر میهمانان این مراسم است.

* فدراسیون تابلو فرش‌هایی با چهره سرمربیان تیم ملی آماده و در محل ورودی سالن قرار داده است.

* وحید امیری به عنوان تنها کاپیتان تیم ملی حاضر در کشور در سالن حضور یافت.

*سالن با دکور خاصی ایده گرفته از شش دوره صعود تیم ملی به جام‌جهانی مزین شده است‌.

* مراسم با پخش سرود ملی کشورمان و اجرای جواد خیابانی آغاز شد.

* زاکانی، شهردار تهران، پولادگر، معاون وزیر ورزش و مهدی تاج در مراسم حضور دارند.

* احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، حسین فرکی، حسن روشن، حمید درخشان، خداداد عزیزی، ضیا عربشاهی، اصغر مدیر روستا، بهتاش فریبا، سیروس دین محمدی از حاضران مراسم هستند.

*شهردار تهران نخستین سخنران مراسم بود.

* نقاشی در گوشه سالن به طراحی نقش کاپ جام‌جهانی مشغول است.

* چمران، عضو شورای شهر تهران نیز از دیگر میهمانان این برنامه است‌.

* زاکانی در حرکتی نمادین گره‌ای بر دار فرشی که در حال بافته شدن در گوشه‌ای از سن برنامه است، زد. قرار است هشت فرش برای تقدیم به کاپیتان تیم‌های ملی رقیب ایران و مدیران فیفا آماده شود.

* دومین سخنران مراسم پولادگر، معاون وزیر ورزش بود. نبود سجادی در شرایطی احساس می‌شود که او روز گذشته برای تماشا بازی پرسپولیس به ورزشگاه آزادی رفته بود.

* دراگان اسکوچیچ با وجود شایعات در خصوص برکناری بعد از پیروزی مهدی تاج در انتخابات، امروز در مراسم رونمایی از کاپ حضور یافته است.

* مهدی تاج نفر بعدی بود که پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت با اشاره به اینکه ایران افتخار آسیا در جام‌جهانی است، ابراز امیدواری کرد که تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ از گروه خود صعود کند.

*علی پروین، غفور جهانی و بسیاری از دیگر ستاره‌های تیم ملی در مراسم حضور نیافته‌اند. طبق گفته خیابانی ۴۰۰ بازیکن سابق تیم‌های ملی به برنامه دعوت شده‌اند.

* خداداد عزیزی، ستاره تیم ملی در جام‌جهانی ۹۸ نیز با اشاره به توانمندی بازیکنان فعلی تیم ملی، ابراز امیدواری کرد که در جام‌جهانی پیش رو ایران بتواند نخستین حضور در مرحله دوم این تورنمنت معتبر را تجربه کند.

* تا لحظاتی دیگر قرار است از جام رونمایی بشود.

* با حضور نمایندگان فیفا، مهدی تاج، نبی و احمدرضا عابدزاده از کاپ جام جهانی رونمایی شد.

* جواد خیابانی ستارگان فوتبالی حاضر در مراسم را یک به یک به روی سن دعوت کرد تا با جام عکس یادگاری بگیرند.

* در حالی که خود خیابانی نیز به پروتکل اعلامی از سوی مسئولان فیفا اشاره کرد که تنها شش نفر می‌توانند روی سن حاضر شوند، با این وجود جمله خیابانی که "همه افرادی که در سالن هستند عکس یادگاری خواهند گرفت؛ حتی اگر تا صبح طول بکشد! " باعث آغاز هرج و مرج در مراسم شد.

پس از آنکه چهره‌های فوتبالی عکس‌های یادگاری خود را گرفتند، ناگهان نوبت به اشخاصی ناآشنا رسید که روی سن بیایند. توقف آن‌ها و بی‌نظمی عجیب موجب چند اخطار مسئولان فیفا و در نهایت، جمع‌آوری جام از سوی آنان شد.

* متأسفانه این مراسم نمادین که می‌توانست عاملی در معرفی فرهنگ ایرانیان به جهان باشد و با وجود تلاش‌های فراوان فدراسیون، توسط مسئولان حفاظتی برج میلاد به خوبی کنترل نشد تا شاهد تصاویری تاسف‌برانگیز باشیم.

کد خبر 601584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.