ساختمان جدید پایگاه اورژانس شماره دو شهری کاشان افتتاح شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ساختمان جدید پایگاه شماره دو اورژانس ۱۱۵ شهری کاشان افتتاح شد.

کورش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این مطلب که. ساختمان جدید پایگاه شماره دو اورژانس ۱۱۵ شهری کاشان افتتاح شد، اظهار کرد: این پایگاه در زمینی متعلق به دانشگاه به متراژ حدود ۲۰۰ مترمربع، با مشارکت خیر سلامت حاج محمد پیروزان راه اندازی گردید.

وی افزود: حدود ۲۰ میلیارد ریال برای احداث این پایگاه هزینه شده است که ۱۵ میلیارد ریال آن توسط خیر بزرگوار و مابقی توسط دانشگاه تأمین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این پایگاه علاوه بر حضور ۲۴ ساعته یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس نیز استقرار خواهد داشت و نیز از فضای اختصاصی در نظر گرفته شده در آن به عنوان پایگاه آموزشی برای پرسنل فوریت‌ها و مردم، استفاده خواهد شد.

وی، با ابراز خرسندی از افتتاح این ساختمان، از پایگاه‌های اورژانس به عنوان یکی از ضروری‌ترین مراکز ارائه خدمات درمانی در تمام دنیا یاد کرد.

ساکی، با بیان اینکه حوادث به خصوص سوانح ترافیکی، متأسفانه یکی از بزرگترین معضلات حوزه سلامت کشور است، بر ضرورت گسترش مراکزی که بتوانند با ارائه خدمات فوریتی به مصدومین در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از مرگ بیمار یا مصدومیت بیشتر وی پیشگیری نمایند، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۶۳۱ مأموریت توسط مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است که از این تعداد، ۱۱۳۲۲ مورد شهری و ۴۳۰۹ مورد جاده‌ای بوده است.

ساکی، با اشاره به فعالیت ۲۸ پایگاه شهری و جاده‌ای در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: ۹ پایگاه شهری و ۱۳ پایگاه جاده‌ای در شهرستان کاشان و دو پایگاه شهری و ۴ پایگاه جاده‌ای در شهرستان آران و بیدگل در حال ارائه مستمر به مردم شریف منطقه می‌باشند.

کد خبر 601574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.