آماده‌باش ۱۴۰۰ تیم «پلیس راه» در اربعین

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۶۵ درصد از زائران اربعین اعلام کرده‌اند که برای رسیدن به مرزها از خودروی شخصی استفاده خواهند کرد، گفت: ۱۴۰۰ تیم از پلیس راه در آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه برگزاری رزمایش طرح ترافیکی اربعین حسینی پلیس راهور ناجا که پیش از ظهر امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: پس از اینکه شاهد دو سال وقفه در مراسم اربعین بودیم، اکنون با لطف امام حسین (ع) شاهد برگزاری مراسم هستیم.

وی با بیان اینکه امسال همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مسئول مشتاقانه آماده برگزاری مراسم هستند، افزود: در مأموریت خود چند هدف را مشخص و ابلاغ کردیم که اولین هدف مدیریت صحیح ترافیک است که به ویژه با نگرش به تصادفات و زائران اربعین آن را در نظر گرفته‌ایم. دومین هدف نیز تسهیل تردد و بحث روان‌سازی است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه فراجا با ۳۰ هزار نفر در رزمایش اربعین شرکت کرده است، گفت: سومین هدف خدمات‌رسانی است که در همین راستا نیز پلیس راهور فراجا با هشت هزار نفر در این مأموریت حاضر شده است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد از زائران برای رسیدن به مرزها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از خودروی شخصی استفاده کنند؛ ۶۴ درصد از زائران نیز مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سیستم‌های کنترلی و نظارتی پلیس در جهت افزایش ایمنی استفاده می‌شوند، گفت: ۲۵۰۰ راننده سبب حوادث رانندگی شده‌اند و باید شرایطی به وجود آوریم که به رانندگان پرخطر هشدار داده شود.

وی اضافه کرد: چیزی که از همکارانم خواسته‌ام این است که نهایت احترام را به مردم بگذارید و از قصورهای کوچک صرف‌نظر کنید، اما نقطه قرمز ما، سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر اینکه ۱۴۰۰ تیم از پلیس راه در آماده‌باش هستند، افزود: ۳۵ بالگرد از دستگاه‌های مختلف و پلیس، جایروپلن و پهپاد را در مأموریت اربعین به کار خواهیم گرفت؛ همچنین ۸۶۳ پایگاه ثابت، بیش از ۲۱۲۷ پایگاه سیار و ۲۴ هزار و ۶۵۷ نفر از هشت دستگاه در تمام محورها هستند و در قالب هزار و ۳۰۰ تیم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۱۳۴ خودرو و موتورسیکلت در مأموریت اربعین به کار گرفته شده، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم سفرهای خود را مدیریت کنند تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر 601554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.