صرفه‌جویی هزاربرابری در هزینه‌های درمان با تقویت زیرساخت‌های بهداشتی

وزیر بهداشت گفت: تقویت زیرساخت‌های بهداشتی، موجب صرفه‌جویی هزاربرابری در هزینه‌های درمان خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در نشست فرمانداری اسلامشهر، اظهار کرد: تکمیل شبکه بهداشت مورد تاکید مقام معظم رهبری است و شهرستان اسلامشهر در این زمینه مشکلات ساختاری، کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی دارد که باید به سرعت برطرف شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران طرحی برای تکمیل شبکه بهداشت اسلامشهر دارد که اجرایی می‌شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که جانمایی شبکه بهداشت اسلامشهر تا بازدید بعدی باید کامل شده باشد، خطاب به فرماندار اسلامشهر، گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد در صورت تأمین زمین توسط فرمانداری، کار ساخت، توسعه و تکمیل شبکه بهداشت اسلامشهر را آغاز کند؛ چراکه تقویت زیرساخت‌های بهداشتی موجب صرفه‌جویی هزار برابری در هزینه‌های درمان خواهد شد.

وی با تقدیر از مدیران پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از آنان خواست مطابق برنامه، کار ساخت بیمارستان و تکمیل فازهای یک و دو آن را ادامه دهند تا مردم محروم اسلامشهر هر چه زودتر از خدمات درمانی متخصصان و پزشکان برخوردار شده و از امکانات بیمارستان استفاده کنند.

افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد تخت‌های بیمارستانی اسلامشهر

عین‌اللهی در بازدید از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در حال ساخت اسلامشهر گفت: این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است و بهترین پزشکان و متخصصان این دانشگاه به این بیمارستان خواهند آمد.

وی با بیان اینکه سه ماه پیش هم از این بیمارستان بازدید کردیم، افزود: در حال حاضر مراحل تکمیل این بیمارستان پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم اورژانس و درمانگاه‌های آن را برای استفاده مردم اسلامشهر به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کل بیمارستان سال آینده بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه دچار نابرابری در توزیع امکانات درمانی در تهران هستیم و اکثر بیمارستان‌ها در شمال تهران قرار دارند ولی جنوب تهران از امکانات بیمارستانی کمتری برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که بهره‌برداری از این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بخش عمده‌ای از مشکلات درمانی مردم اسلامشهر را برطرف خواهد کرد، اظهار داشت: خوشبختانه این بیمارستان تحت نظر بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور یعنی دانشگاه تهران قرار دارد و ان‌شاءالله بهترین پزشکان و متخصصان به این منطقه خواهند آمد.

عین اللهی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های عدالت محور و محرومیت‌زدایی دولت از مناطق جنوب استان تهران چندی پیش بیمارستان ملارد و بیمارستان فیروزآبادی شهرری را نیز افتتاح کردیم.

بیمارستان در حال ساخت اسلامشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه بیمارستان در حال ساخت اسلامشهر تاکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می‌رود این بیمارستان تا یک سال دیگر به بهره‌برداری کامل برسد، گفت: سرانه تخت در منطقه اسلامشهر پایین‌تر از بسیاری از مناطق محروم کشور است و امیدواریم با بهره برداری از این بیمارستان محرومیت در این منطقه تا حد زیادی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در صورت موافقت وزیر بهداشت این بیمارستان، بیمارستان امام خمینی (ره) شماره ۲ خواهد شد تا بتواند از حضور اساتید بیمارستان امام بهره ببرد، افزود: مزیت این بیمارستان که در هفت هکتار زمین و منطقه‌ای وسیع و با سبک ساخت بیمارستان‌های جدید در حال ساخت است، همجواری آن با فرودگاه امام خمینی (ره) است که می‌تواند به توسعه گردشگری سلامت در منطقه کمک کند.

وزیر بهداشت در ادامه به بازدید از کلینیک ویژه مستقل قائمیه اسلامشهر، تحت نظر شبکه بهداشت و درمان این شهر پرداخت و از بخش‌های مختلف این کلینیک بازدید و با کادر سلامت و بیماران آن گفت‌وگو کرد.

محرومیت‌زدایی بهداشتی و درمانی در اسلامشهر

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر نیز در این نشست بازدیدها و حضور میدانی وزیر بهداشت را مایه امید مردم منطقه دانست و گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، امیدی که در این دولت مردمی ایجاد شده، نقطه قوت دولت است.

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست ضمن قدردانی از توجه وزیر بهداشت به اسلامشهر، خواستار اجرای برنامه‌های رفع محرومیت به ویژه محرومیت‌زدایی بهداشتی و درمانی در این شهرستان شد.

در این نشست توزیع بهینه نیروی انسانی سلامت، تبدیل مراکز درمانی استیجاری به ملکی، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، رفع کمبودهای مراکز خدمات جامع سلامت و دیگر مسائل حوزه سلامت در اسلامشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 601542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.