افتتاح ۳ زمین چمن مصنوعی در هفته فرهنگی اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: اجرای خدمات شهری و روکش آسفالت در معابر، ایجاد زمین‌های بازی برای کودکان و رفع مشکلات ساخت‌وساز در املاک قولنامه‌ای یا ساختمان‌هایی که اراضی آنها متعلق به دولت است، از مهمترین مطالبات شهروندان این منطقه است.

محمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تنها در سه ماه نخست سال جاری حدود هشت هزار تن آسفالت در سطح منطقه پخش شده است و این نهضت همچنان در حال اجرا است.

وی افزود: دو پیمانکار با سه اکیپ به همراه نیروهای امانی شهرداری در حال جدول‌گذاری کوی امام علی (ع)، شهرک نبئی و کوی سنجان هستند و علاوه بر یک اکیپ دستی که مشغول لکه‌گیری در سطح معابر منطقه است، یک پیمانکار با دو اکیپ نیز عملیات روسازی خیابان‌های طالقانی و شهدای صفری را انجام می‌دهند.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک تصریح کرد: تاکنون در بیشتر محله‌ها از جمله کوی امام علی (ع) به مقدار ۵۶۰ تن، کرهرود ۵۰۳۰ تن، سنجان ۱۴۰ تن و کوی سجادیه و میدان انقلاب ٨۵ تن، کوی رودکی ۶۴ تن عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت اجرا شده است و در کوی امام علی (ع) حدود ۱۲۰۰ متر و در کوی سنجان، کرهرود و رودکی نیز حدود دو کیلومتر طول جدول در چهارماهه نخست امسال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های پیاده‌روسازی در منطقه سه شهرداری از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی شده است که دولت از طریق اداره مسکن و شهرسازی آن را تأمین خواهد کرد و اجرای پروژه از یک ماه آینده در کوی سجادیه و امام علی (ع) دنبال خواهد شد.

جعفرپور گفت: پروژه احداث سه زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح منطقه در ابتدای شهرک اندیشه، نزدیک میدان امام (ره) و شهرک ابوالفضل (ع) نیز در حال اجرا است که امیدواریم در هفته فرهنگی اراک به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مشکلات شهروندان این منطقه در زمینه مالکیت زمین که مانع از ساخت‌وساز در املاک شخصی شده است، اظهار کرد: مشکل اساسی ما در زمینه املاک قولنامه‌ای است که اگر منتسب به مالک اصلی باشد، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت، اما در خصوص زمین‌هایی که به چند نفر فروخته شده است، مشکلاتی وجود دارد که مانع از تصمیم‌گیری و ارائه مجوز ساخت‌وساز شده است؛ بعضی از املاک منطقه نیز با پلاک دولتی در کوی امام علی (ع) وجود دارد که با توجه به اینکه از اراضی دولتی محسوب می‌شود، شهروندان برای ساخت‌وساز در آن با مشکل مواجه هستند.

کد خبر 601522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.