حمایت ویژه قوه قضائیه از رفع مشکلات شوراهای حل اختلاف

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید تلاش شود مشکلات را تا حد ممکن در بخش‌های مختلف با شور و گذشت حل کنیم، از حمایت ویژه قوه قضائیه از رفع مشکلات بخش‌های مختلف در شوراهای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دقایقی پیش در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدی استان یزد با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات در صورتی که به صورت ریش‌سفیدی انجام شود تأثیر بسیار ویژه و بهتری دارد، اظهار کرد: باید تلاش شود مشکلات را تا حد ممکن در بخش‌های مختلف با شور و گذشت حل کنیم، هر مقداری که بتوان کارها را به این صورت رفع کرد بهتر است و باید از آن حمایت کرد.

وی با اعلام حمایت قوه قضائیه از رفع مشکلات بخش‌های مختلف در شوراهای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای برای این موضوع نیاز به کمک قوه قضائیه است این کار را به صورت کامل انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات را به بهترین شکل ممکن برطرف کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اقتصاد امروز موضوع اصلی کشور است، تصریح کرد: در مسئله اقتصاد هم بحث تولید از اهمیت بسیار ویژه و خاصی برخوردار است و باید به آن توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم و در این حوزه اشتغال هم امر حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: اگر ما اقتصاد و تولید را فعال کردیم، یکی از مسائل مهمی که پیش می‌آید باید حوزه ایجاد اشتغال باشد؛ چراکه وقتی اشتغال افزایش پیدا کرد، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: هر مقدار که در زمینه‌های اشتغال و اقتصاد و تولید هزینه کنیم، درواقع سرمایه‌گذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی، مشکلات خانوادگی، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی با ایجاد اشتغال کمتر می‌شوند و به همین دلیل باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: قطعاً یک کشور ثروتمند برای کل جامعه مفیدتر است و اگر یک جامعه‌ای فقیر شد همه ضرر می‌کنند، با تولید ثروت، بهره افراد کمتر برخوردار هم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: امروز انضباط مسئله بسیار مهمی در جامعه است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، موضوعی که حضرت علی (ع) هم با تأکیدات بسیار ویژه‌ای نسبت به آن صحبت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما که می‌خواهیم با یکدیگر زندگی کنیم نیازمند یک انضباط در این حوزه هستیم و باید برای آن توجه ویژه و خاصی داشته باشیم و برای آن قوانینی که درنظر گرفته شده را رفع کنیم.

کد خبر 601519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.