ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری در همدان

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز معابر شهری اولویت‌بندی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان که با حضور فرمانده انتظامی و رئیس پلیس شهرستان همدان برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز یکی از وظایف مهم شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی است، اما اکنون آنچه مشاهده می‌شود، به این وظیفه عمل نشده است و به نظر می‌رسد نقاط حادثه‌خیز را با اجرای برنامه‌های غلط افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز شهری در استان همدان شناسایی شده است، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد این نقاط در مرکز استان یعنی شهر همدان قرار دارد و مدیریت شهری موظف است در رفع نقاط حادثه‌خیز اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بر این اساس وظیفه خود می‌دانیم تا در بودجه سال ۱۴۰۲ کاهش نقاط حادثه‌خیز را سرفصل کاری خود قرار دهیم، چرا که سلامتی و نجات جان انسان‌ها از هر اقدامی مهم‌تر است و اولویت دارد، همچنین ورود و افزایش تعداد خودرو، ترافیک شهری را تشدید می‌کند و شهرداری باید بر اساس وظیفه خود پارکینگ مورد نیاز را برای این خودروها تأمین کند.

کنترل و کاهش ترافیک شهر با برنامه‌های دانش‌بنیان

وی با بیان اینکه عزم و تاکید تمام اعضای شورای اسلامی شهر همدان بر این است که پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال جاری به اتمام برسد، تصریح کرد: پروژه‌های مهمی همچون تقاطع‌های غیرهم‌سطح سردار شهید همدانی، غدیر و پارکینگ طبقاتی آقاجانی از جمله طرح‌هایی است که در کاهش ترافیک شهری بسیار مؤثر بوده و سعی مدیریت شهری بر این است که این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.

حیدری گفت: از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری توجه به حمل‌ونقل سبک و انفرادی در رینگ اول شهر است، در این راستا شهرداری می‌تواند با ابتکار و برنامه‌های دانش‌بنیان این اقدام را عملیاتی کند تا رینگ اول از وجود خودرو خالی شود.

وی نهادینه کردن فرهنگ، رعایت حقوق شهروندی و قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل کاهش تخلفات و حوادث رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ مأموریت شهرداری با دیگر نهادها مشابه نیست و آموزش شهروندی فرهنگ ترافیکی اساسی‌ترین وظیفه حوزه فرهنگ شهرداری‌ها است.

کد خبر 601509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.