راه‌اندازی ۲ قرارگاه مسکن و هوشمندسازی در تبریز

شهردار تبریز از راه‌اندازی دو قرارگاه مسکن و هوشمندسازی در شهرداری تبریز خبر داد و گفت: نخستین پروژه قرارگاه مسکن، مجتمع ۱۲۰ واحدی است که در منطقه هفت کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور مدیران شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گاهی با موضوعاتی مواجه می‌شویم که به عبارتی عمل انجام شده است، یعنی بدون اینکه شهرداری اطلاع داشته باشد متوجه بروز عارضه‌ای در حریم شهر می‌شویم.

وی افزود: در موضوع باسمنج بدون اینکه شهرداری اطلاع داشته باشد ۲۰ هزار هکتار از حریم شهر تبریز کاهش پیدا کرد و این در حالی بود که در تمام دنیا تلاش برای گستردگی کلان‌شهرها است.

شهردار تبریز با اشاره به بعضی اقدامات مجموعه مدیریت شهری طی چند ماهه گذشته، تصریح کرد: بالغ بر ۹۴ صورت جلسه در ۱۰ جلسه قرار خدمت به دست آمده است که این مسائل از معضلات مردم بود و دور دوم قرار خدمت به صورت محله‌محوری برگزار خواهد شد.

وی از راه‌اندازی دو قرارگاه مسکن و هوشمندسازی در شهرداری تبریز خبر داد و افزود: نخستین پروژه قرارگاه مسکن، مجتمع ۱۲۰ واحدی است که در منطقه هفت این کلان‌شهر کلنگ‌زنی خواهد شد؛ چرا که باید خود در تولید مسکن حضور و شاهد تحرک اقتصادی در شهر باشیم.

هوشیار با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی در تبریز، گفت: بزرگترین کارکرد شهرداری تبریز توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: "شهرداری باید از کارکردهای خدماتی عبور کند و وارد کارکردهای اجتماعی شود."

وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی چالش جدی داریم؛ لذا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی این شهر اضافه می‌شود. ۱۰۰ دستگاه از طریق وزارت کشور خریداری شده است و تا دو هفته آینده وارد ناوگان حمل‌ونقل تبریز خواهد شد. برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز مصوب شده است که برای هر نوسازی تاکسی‌ها ۱۲۰ میلیون وام چهار درصد اعطا شود تا با این اقدامات از بحران حوزه حمل‌ونقل فاصله بگیریم.

کد خبر 601489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.