عزم هانوفر برای ترویج مسکن مقرون‌به صرفه و انرژی تجدیدپذیر

انجمن مسکن هانوفر، مرکز ایالت فدرال نیدرزاکسن در آلمان با تمرکز هم‌زمان بر بحران اقلیم و جامعه سعی دارد هر دو را با هم برطرف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هانوفر شهری با محیطی بسیار پرشور به‌شمار می‌رود که جمعیت آن به‌طور باور نکردنی رو به افزایش است و همین امر وضعیت مسکن آن را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. افزایش هزینه مسکن چالش‌های بسیاری را پیش روی خانواده‌های کم‌درآمد هانوفر قرار داده است و مدیران در تلاش هستند بحران مسکن پیش روی شهروندان را برطرف کنند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرده است که به‌زودی کمک‌هزینه‌ای ۶۰ میلیون یورویی برای احداث خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و پایدار در اختیار هانوفر قرار خواهد داد. ساکنانی با بیشترین میزان آسیب‌پذیری اقتصادی و خانواده‌های کم‌درآمد، با پرداخت هزینه‌ای بسیار معقول در اولویت دریافت امتیاز خرید این خانه‌های جدید خواهند بود، خدمات پایدار ویژه این سازه‌ها نیز پرداخت بسیاری از هزینه‌ها را به‌طور قابل‌توجهی برای آن‌ها کاهش خواهد داد.

مدیران هانوفر پس از دریافت کمک‌هزینه موظف هستند تنها به خانه‌هایی مجوز ساخت بدهند که میزان بهره‌مندی آن‌ها از انرژی تجدیدپذیر حتی بالاتر از سطح کارآمدی انرژی در سراسر آلمان است که به‌دنبال این اقدام، انتشار گاز دی‌اکسید کربن از سازه‌ها بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این موضوع، طراحی خانه‌ها به گونه‌ای انجام خواهد شد که مصرف انرژی در آن‌ها بسیار پایین باشد.

خانواده‌های کم‌درآمد هانوفر می‌توانند برای خرید خانه‌های پایدار و مقرون‌به‌صرفه جدید وام کم‌بهره با اقساط درازمدت دریافت کنند تا کمترین فشار اقتصادی بر آن‌ها تحمیل شود. نکته جالب توجه این‌که خانه‌های مسکونی به‌صورت مراکز اجتماعی احداث خواهد شد و در نتیجه امکان برقراری تعامل میان ساکنان فراهم می‌آید. در واقع قرار است در مجموع تعداد ۶۴۰ واحد مسکونی جدید احداث شود که ۲۳۲ مورد از آن‌ها به خانه‌های اجتماعی اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 601393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.