نخستین ربات مدیرعامل، مشغول به کار شد

NetDragon Websoft یک شرکت محبوب چینی است که به ساخت برنامه‌های موبایل و بازی‌های آنلاین چندنفره شهرت دارد؛ این شرکت هفته گذشته یک ربات زن به نام «تانگ یو» را به عنوان مدیرعامل منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

اپل واچ پرو از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا کرده که مدل‌های نسل آینده اپل واچ پرو نیز مانند دستگاه‌های جدید آیفون از اتصال ماهواره‌ای بهره‌مند خواهد شد. به گفته وی کمپانی آمریکایی امکان استفاده از این ویژگی در ساعت‌های هوشمند خود را مورد بررسی قرار داده است؛ این ویژگی می‌تواند برای کاربران اپل واچ که غالباً در خارج از منزل رفت و آمد داشته یا در موقعیت‌های دیگری که آن‌ها به اسمارت‌فون خود دسترسی ندارند و یا شارژ باتری هندست آنها کم است، مفید واقع شود.

تلویزیون قابل انعطاف LG OLED Flex معرفی شد

نمایشگرهای قابل انعطاف و تاشو به ترند جدید دنیای فناوری تبدیل شده است. ال جی امروز _چهارشنبه نهم شهریورماه_ نخستین تلویزیون OLED جهان با پنل قابل انعطاف و تنظیم انحنا رونمایی کرده است. تلویزیون LG OLED Flex از فناوری مشابه با مانیتور Xeneon Flex کورسیر که چندی پیش معرفی شد برخوردار است.

این تلویزیون ۴۲ اینچی را می‌توان تنها با فشار دادن یک دکمه به مانیتور گیمینگ منحنی تبدیل کرد. تلویزیون LG OLED Flex مدل LX3 اولین تلویزیون قابل انعطاف OLED جهان به شمار می‌آید.

تصویر حیرت‌انگیز جیمز وب از ستاره‌های دوتایی

ناسا تصویر جدیدی از یک جفت ستاره دوتایی را به اشتراک گذاشته که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ثبت شده است. در این عکس یک جفت ستاره دوتایی قابل مشاهده است که تقریباً در فاصله ۵۶۰۰ سال نوری از ما در صورت فلکی ماکیان قرار دارند. ستارگان دوتایی، دو ستاره هستند که به دور یک مرکز جرم مشترک می‌چرخند.

نخستین ربات مدیر عامل مشغول به کار شد

NetDragon Websoft یک شرکت محبوب چینی است که به ساخت برنامه‌های موبایل و بازی‌های آنلاین چندنفره شهرت دارد. این شرکت هفته گذشته یک ربات زن به نام «تانگ یو» را به عنوان مدیر عامل منصوب کرد. تانگ یو یک ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی است که اکنون مدیرعامل شعبه اصلی این شرکت است و در حال حاضر مسئولیت نظارت بر عملیات بازی سازی و متاورس این شرکت محبوب چینی را به عهده دارد.

این ربات نخستین مدیر اجرایی در جهان است که به جای خون، در رگ‌هایش کدهای دیجیتال جریان دارد. دکتر «دژیان لیو» رئیس این شرکت، در مصاحبه اخیر خود فاش کرد که این شرکت نسبت به آینده هوش مصنوعی و به ویژه مدیرعامل جدید خود، برای مدیریت شرکت بسیار خوش بین و هیجان زده است. به گفته این شرکت استفاده از هوش مصنوعی در این صنعت بسیار جدید است و می‌تواند منجر به سطوح بی سابقه‌ای از تولید و اثربخشی شود.

تولید آخرین اپل‌واچ ادیشن متوقف می‌شود؟

به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد تولید اپل‌واچ ادیشن را به نفع اپل‌واچ پرو که نسخه‌ای قدرتمندتر و بادوام‌تر است، متوقف کند. شایعه شده است که مدل گران‌قیمت اپل‌واچ بدنه‌ای تیتانیومی دارد، ویژگی که تاکنون فقط در اپل‌واچ ادیشن دیده شده است. بدنه تیتانیومی تنها ویژگی متمایز اپل‌واچ ادیشن تلقی می‌شود به همین دلیل دیدن دو دستگاه در یک خط تولید با چنین ویژگی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد به ویژه به این دلیل که اپل‌واچ ادیشن می‌تواند باعث کاهش فروش محصول دیگر شود.

یک افشاگر اخیراً اعلام کرده است که اپل‌واچ جدید به دلیل قیمت بالایی که دارد با حجم نسبتاً پایینی به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد که اپل انتظار دارد در سه ماهه سوم سال جاری فقط یک میلیون دستگاه از اپل‌واچ بزرگ‌تر را عرضه کند در حالی که چهار میلیون اپل‌واچ سری هشت مدل ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد.

اگر مدل تیتانیومی مقرون‌به‌صرفه‌تر اپل‌واچ ادیشن در خط تولید باقی بماند، می‌تواند به صورت ناخواسته بر فروش نسل جدید که گران‌تر است نیز تأثیر منفی داشته باشد. اپل‌واچ جدیدتر می‌تواند برای برخی از مشتریان بسیار جذاب‌تر از اپل‌واچ ادیشن باشد. به نظر می‌رسد که ویژگی‌های قابل توجه محصول جدیدتر مانند اندازه نمایشگر، عمر باتری بهبودیافته و طراحی ظاهری بهتر باعث جلب توجه کاربران می‌شود.

تلویزیون جدید LG در بازارهای جهانی عرضه می‌شود

ال‌جی در جدیدترین اقدام خود اعلام کرد بزرگ‌ترین تلویزیون OLED جهان، سری OLED evo Gallery مدل 97G2 این شرکت را به‌زودی در بازارهای جهانی در دسترس خواهد گذاشت. البته تاریخ دقیق عرضه در بازارهای اصلی طی هفته‌های آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

تلویزیون 97G2 دارای صفحه‌نمایش ۹۷ اینچی است که تجربه تماشای فراگیر در مقیاس بزرگ را ارائه می‌دهد. ال‌جی مدل کاملاً جدید 97G2 را به عنوان بخشی از مجموعه گسترده تلویزیون‌های پریمیوم خود که شامل تعداد متنوعی از صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه‌های بزرگ می‌شود، در نمایشگاه IFA 2022 به نمایش خواهد گذاشت.

سری تلویزیون‌های 8K ال‌جی در نمایشگاه IFA شامل مدل ۸۸ اینچی LG SIGNATURE OLED 8K و تلویزیون ۸۶ اینچی QNED می‌شود. هر دو مدل با ترکیبی از اندازه چشمگیر وضوح تصویر 8K و جدیدترین فناوری‌های نمایشگر ال‌جی، می‌تواند تجربه بصری جذابی برای بینندگان ایجاد کند. محصول دیگری که قرار است در این نمایشگاه ارائه شود، نمایشگر بزرگ ۱۳۶ اینچی Micro LED است.

کد خبر 601391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.