استان اصفهان؛ ستون خیمه امنیت غذایی کشور

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همه استان ها در تلاش هستند تا خیمه امنیت غذایی در کشور برپا باشد اما بدون شک، ستون این خیمه استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام موحدی عصر امروز _ چهارشنبه نهم شهریورماه_ در مراسم افتتاحیه همایش ملی_منطقه‌ای «امنیت غذایی، فرهنگ‌سازی غذای حلال»، اظهار کرد: استان اصفهان قطعاً استانی نمونه در کشور و بزرگترین تولید کننده شیر کشور است که تولیدات شیر آن به اندازه ۱۵ استان کشور است.

وی افزود: در استان اصفهان سالانه بیش از ۱۳ میلیون سر واکسیناسیون دام و بیش از ۶۵۰ میلیون دوز واکسن طیور مصرف می‌شود. این استان رتبه اول تولید بوقلمون و ماهیان زینتی و رتبه دو تا چهار در تولید تخم‌مرغ، گوشت قرمز و عسل را دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: قطعاً همه استان‌ها در تلاش هستند تا خیمه امنیت غذایی در کشور برپا باشد اما بدون شک، ستون این خیمه استان اصفهان است. ۷۰ درصد لبنیات صادره به روسیه متعلق به استان اصفهان بوده است.

وی تصریح کرد: همکاران دامپزشکی سراسر کشور با خلوصی شهادت‌گونه فعالیت می‌کنند و خلوص آنها در حوزه دامپزشکی بی‌بدیل و اجر آنها در دنیایی دیگر محفوظ است. فعالیت در دنیای کنونی مادی، نیازمند معیشت مادی نیز هست و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و از انسان خواست که فکری در خصوص معیشت نکند.

موحدی خاطرنشان کرد: حوزه معیشت همکاران دامپزشک در حوزه جهاد کشاورزی باید بازنگری شود و نگاهی ویژه به آن وجود داشته باشد؛ همچنین این موضوع باید به مجلس شورای اسلامی وارد شود.

کد خبر 601382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.