اپل شارژر جدید را برای آیفون ۱۴ معرفی می‌کند

یک افشاگر اعلام کرده است که اپل شارژر ۳۰ وات GaN را برای آیفون ۱۴ عرضه می‌کند، این فناوری پیش‌ از این در شارژر مک‌بوک استفاده شده بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً یک هفته پیش از برگزاری رویداد Far Out اپل برای رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۴، شایعه‌ای ادعا می‌کند که اپل قصد دارد شارژر ۳۰ وات جدیدی برای گوشی‌های خود عرضه کند. به نظر می‌رسد که این شارژر برای گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس در دسترس قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود که کابل شارژر همچنان از نوع لایتنینگ باشد.

شرکت اپل احتمالاً سال آینده میلادی در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ از درگاه لایتنینگ استفاده نمی‌کند و آن را با درگاه USB-C جایگزین می‌کند. مینگ چی کو، تحلیل‌گر با سابقه محصولات اپل، چند ماه پیش اعلام کرد اپل شارژر ۳۰ وات GaN خود را در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌کند، همچنین ادعا کرد که این شارژر فرم‌فکتور جدیدی خواهد داشت.

شرکت اپل پیش از این شارژر ۳۵ وات GaN را برای مک‌بوک ایر M2 در دسترس قرار داد، اما تاکنون چنین شارژری برای گوشی‌های سری آیفون تولید نکرده است. در حالی که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی، دستگاه‌هایی با سرعت شارژ بسیار زیاد تولید کرده‌اند. به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری GaN باعث می‌شود شرکت‌ها بتوانند شارژری کوچک‌تر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر از شارژرهای عادی مبتنی‌بر سیلیکون تولید کنند.

اپل گوشی آیفون ۱۱ پرو را با شارژر ۱۸ وات عرضه کرد هنگام رونمایی آیفون ۱۲ پرو نیز اعلام کرد که شارژر ۲۰ وات برای این گوشی عرضه می‌شود. امسال نیز اپل تصمیم گرفته است از شارژر ۳۰ وات استفاده کند، البته کاربران آیفون برای استفاده از این شارژر باید هزینه جداگانه پرداخت کنند.

کد خبر 601376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.