چین؛ میزبان اولین قطار آسمانی معلق در جهان

چین با رونمایی از خط راه‌آهن مگلو معلق به‌عنوان اولین راه‌آهن مغناطیسی تندروی مرتفع جهان در روزهای اخیر، مدعی شده که از فناوری‌های پیشرفته نظیر هوش مصنوعی برای این اقدام بهره گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قطار آسمانی مگلوی جدید چین، بدون نیاز صددرصد به نیروی الکتریسیته، قابلیت معلق بودن در هوا را از طریق آهنرباهای دائمی دارد. خط راه‌آهن مرتفع جدیدی که این کشور برای مگلوی مغناطیسی خود احداث کرده است، ضمن این‌که در ارتفاع ۳۲ فوتی از سطح زمین قرار دارد، مسیری به‌طول بیش از ۲۶۰۰ فوت را در بر گرفته است. این قابلیت امکان تماس مگلو را با راه‌آهن زمینی به صفر می‌رساند و در نتیجه حرکت قطار با سرعت ۵۰ مایل بر ساعت، هیچ خطری برای خود دستگاه و مسافران آن نخواهد داشت.

برنامه‌ریزان چین با همکاری گروهی از متخصصان فناوری کشور پس از انجام بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که مسیر تردد مگلوی جدید قابلیت گسترش دارد و این در حالی است که افزایش سرعت قطار مرتفع تا ۷۵ مایل بر ساعت نیز تهدیدی پیش روی آن و مسافران قرار نخواهد داد.

چین؛ میزبان اولین قطار آسمانی معلق در جهان

راه‌آهن مرتفع چین که «خط قرمز» نام گرفته، به‌وسیله آهنرباهای بسیار قدرتمند به مسیر خود متصل شده است و قابلیت حمل هم‌زمان ۸۸ مسافر را دارد. این آهنرباهای دائمی از یک طرف به ریل و از طرف دیگر دور تا دور قطار را در جریانی مغناطیسی به خود جذب می‌کند و از این طریق به معلق ماندن قطار در ارتفاعات بالا منجر می‌شود.

مگلوی جدید چین در مقایسه با نمونه‌های مشابه آن در سایر کشورهای جهان از خود کارآمدی بیشتری برخوردار است زیرا برای به حرکت در آمدن آن، مقدار بسیار کمی الکتریسیته نیاز است و فناوری مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آن را به عهده دارد.

محققان به‌منظور ایجاد امنیت مسافران و کنترل قطار از فناوری‌های پیشرفته روز دنیا مانند هوش مصنوعی بهره گرفته‌اند که این ویژگی خود نقش مهمی در افزایش هوشمندی چین ایفا خواهد کرد.

کد خبر 601367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.