بی‌خطرسازی پسماند عفونی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به پیگیری تمرکززدایی مطب‌ها و مراکز پزشکی، گفت: جمع‌آوری پسماند عفونی مانند پسماند عادی بسیار خطرناک است، لذا باید هرچه سریع‌تر نسبت به بی‌خطرسازی این نوع پسماند اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد سراج امروز _چهارشنبه نهم شهریورماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: بیش از هر زمان دیگری در چند سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا قدر زحمات و جان فشانی‌های جامعه پزشکی را مشاهده کردیم و تعبیر جدیدی تحت عنوان مدافع و شهدای مدافع سلامت به فرهنگ غنی مردم اضافه شده است.

وی افزود: بر اساس قانون مطب‌های پزشکی می‌تواند در اماکن مسکونی نیز قرار گیرد و ایرادی بر آن وارد نیست، اما انتظار می‌رود تمرکز مطب‌ها در یک منطقه نباشد، چرا که علاوه‌بر کمبود پارکینگ سبب ایجاد مشکلات در تردد و مسائل ترافیکی برای شهروندان و پزشکان می‌شود. امیدوارم در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برخی مراکز وجود دارد که به صورت غیرمجاز خدمات پزشکی و به ویژه زیبایی را ارائه می‌دهد، علاوه‌بر این به طور غیر مجاز از یک محل مسکونی نیز استفاده تجاری می‌کنند، لذا انتظار می‌رود در یک ارتباط و همکاری مشترک با شهرداری اهواز از این اقدام جلوگیری شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری نکردن پسماند عفونی توسط پیمانکاران مربوطه، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی پیمانکاران مربوطه کار جمع‌آوری را رها کرده‌اند و پسماند عفونی توسط مطب‌های بیرون گذاشته می‌شود و مانند پسماند معمولی توسط کارگران شهرداری جمع‌آوری می‌شود که اقدام بسیار خطرناکی برای سلامت مردم و عوامل شهرداری است.

سراج در خصوص اهمیت سلامت شهروندان، تصریح کرد: انتظار می‌رود پیمانکاران مربوطه جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی را در دستور کار خود قرار دهند و اگر توانایی انجام چنین کاری را ندارند، سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمادگی لازم جهت انعقاد قرارداد و انجام این کار را دارد.

وی تاکید کرد: جمع‌آوری پسماند عفونی بی‌خطرسازی نشده توسط عوامل شهرداری علاوه‌بر خطری که برای کارگردان دارد، برای شهروندان و افرادی که به صورت غیرمجاز زباله گردی می‌کنند، نیز بسیار خطرآفرین است، لذا این اقدام نباید انجام شود و بی‌خطرسازی در سریع‌ترین زمان ممکن دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 601340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.