عملیات اجرایی احداث پل‌های غیرهمسطح کاشان آغاز شد

عملیات اجرایی احداث پل غیرهمسطح تقاطع بلوار سردار شهید طرق و بلوار شهیدان بارفروش کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان امروز_ چهارشنبه نهم شهریورماه_ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه پل‌های غیرهمسطح شهر با اشاره به اجرای این طرح در دو فاز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، اظهار کرد: در فاز نخست اجرایی به منظور برطرف کردن مشکلات اصلی این نقطه حادثه‌خیز، روگذر اصلی تقاطع شامل حدود ۴۸۰۰ مترمربع پل‌سازی که روی بلوار شهیدان بارفروش پیش‌بینی شده است، احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فاز دوم اجرایی که الزامات طرح تفصیلی را فراهم خواهد کرد، دسترسی به کاربری‌های شرق راه‌آهن و کلیه حرکات گردش به چپ و گردش به راست شامل روگذر راه‌آهن و رابط‌های دسترسی مطابق طرح مصوب اجرا می‌شود.

شهردار کاشان با اشاره به چالش‌های ترافیکی و سوانح متعدد رانندگی در محدوده اجرایی پروژه، رفع گره ترافیکی در محل تلاقی مسیر بلوار ساحلی با بلوار برادران شهید بارفروش، امکان دسترسی ایمن و آسان از مرکز شهر به ایستگاه راه‌آهن، حفظ عملکرد بزرگراهی در کنارگذر شرقی کاشان، امکان جداسازی ترافیک عبوری و محلی در تقاطع، رفع نقطه حادثه خیز و بهبود ایمنی تردد، ارتباط با مناطق واقع در شرق راه‌آهن منطبق با طرح جامع و طرح تفصیلی را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: هزار مترمکعب عملیات خاکی، هشت هزار و ۳۵۰ مترمربع دیواره‌سازی، ۱۷ هزار مترمربع پل‌سازی، ۱۲ و ۵۰۰ مترمکعب base (اساس)، ۲۵ هزار مترمکعب sub base(زیراساس) و حدود ۲۰ هزار مترمربع آسفالت از جمله ویژگی‌های فنی این پروژه است.

وی با تأکید بر اجرای پروژه‌های کلان و زیرساختی شهر به عنوان رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره کنونی، تاکید کرد: این اقدام می‌تواند مدیریت شهری آینده را از معضلاتی که امروزه شهرداری به واسطه نبود نگاه بلندمدت در اداره شهر طی سالیان گذشته با آن مواجه بوده است، نجات دهد.

شهردار کاشان گفت: این نگرش در تضاد با پاسخ به مطالبات دیگر شهروندان، اجرای پروژه‌ها در مقیاس‌های کوچک‌تر و مورد نیاز مناطق پنج‌گانه نیست؛ اجرای پروژه‌ها در سطوح مختلف آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث پل غیرهمسطح تقاطع بلوار سردار شهید طرق (گازرگاه) و بلوار شهیدان بارفروش کاشان که یکی از پروژه‌های شاخص و زیرساختی شهر است، با حضور مسئولان و مدیران دارالمومنین کاشان، فرماندار ویژه، شهردار، رئیس پلیس راهور، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر پروژه و مدیران شهری برگزار شد.

کد خبر 601290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.