ضرورت پیش‌بینی مسیرهای فرعی برای تسهیل تردد زائران اربعین

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: توجه به رفت و برگشت زائران در مسیر اربعین اهمیت دارد، لازم است هماهنگی‌های داخلی مناطق به شکلی باشد که مشکلی پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _ چهارشنبه نهم شهریورماه_ در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با موضوع دومین جلسه ارائه گزارش و تشکیل ستاد اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم و ارزشمند در جامعه تشیع، مسئله اربعین است.

وی با اشاره به وقوع روندهایی پس از واقعه عاشورا، ادامه داد: در آن برهه مسئله ولایت و حسین‌بن علی (ع) را تحت عنوان دین کنار زدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعصب‌های قومی از بین رفته همچون دملی چرکین در آن برهه سر باز کرد و به دلیل دقت نداشتن بنی‌امیه و مسلمانان به مسئله ولایت آنچه نباید بر سر اسلام آمد.

وی شناخت نداشتن جامعه را از دیگر دلایل بروز واقعه عاشورا دانست و افزود: اگر اکنون نیز به این مهم توجه نکنیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد و شاهد هستیم جامعه بدون رهبر عراق درگیر چه مشکلاتی شده است.

نظری خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های داخلی مناطق به شکلی باشد که مشکلی پیش نیاید؛ شهرداری نشست‌هایی نیز با بسیج جامعه پزشکان و موکب‌ها به منظور ایجاد هماهنگی‌ها مرلسم اربعین داشته باشد. هماهنگی بین شهرداران و استفاده از NGO‌ها به منظور استفاده در بحث پاکسازی موکب‌ها و مسیرهای تردد زائران مورد توجه قرار گیرد؛ مبنای اسلام بر پاکی است و باید از روایات و احادیث مرتبط با پاکیزگی در موکب‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به موضوع آب را با توجه به بحران پیش آمده در شهر موضوعی مهم در بازه اربعین و میزبانی از زائران دانست و گفت: پیش‌بینی چندین تانکر ذخیره آب با توجه به وضعیت موجود ضروری است. در مباحث ترافیکی نیز هماهنگی با راهنمایی و رانندگی لازم بوده که در صورت نیاز مسیرهای فرعی از جمله محور بهار به سمت تهران به منظور تردد زائران با هدف تسهیل ترددها پیش‌بینی شده است تا مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 601270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.