فضاسازی شهر با نمادها و تصاویر آثار تاریخی

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از فضاسازی محیطی شهر به مناسبت فرا رسیدن نهم شهریورماه مصادف با «روز قزوین» خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، علیرضا منجم اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزنده در راستای احیای آداب فرهنگ و هنر این دیار، گنجاندن روزی در تقویم به نام «روز قزوین» بود.

وی افزود: این سازمان در راستای رسالت کاری خود جهت فضاسازی محیطی سطح شهر، اقدام به نصب پرچم، چندین نماد، المان و بیلبورد با موضوع روز قزوین روی بعضی سازه‌های تبلیغاتی کرده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: جهت تقویت هویت شهری تصاویری از آثار تاریخی شهر ازجمله سرای سعدالسلطنه چاپ و روی سازه‌های تبلیغاتی در بعضی معابر شهر و عرشه پل‌ها نصب شده است.

منجم تصریح کرد: علاوه بر چاپ تصاویر آثار تاریخی شهر با توجه به نام‌گذاری قزوین به نام پایتخت خوشنویسی ایران، آثار خوشنویسی هنرمندان و خوشنویسان مطرح از جمله استاد ملک‌محمد قزوینی، میرعماد قزوینی، استاد خیارجی و استاد نسخه‌چی توسط این سازمان طراحی، چاپ و نصب شد.

وی اضافه کرد: در چاپ بنرها از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهر و مردم قزوین استفاده شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تاکید کرد: این سازمان علاوه بر فضاسازی محیطی سطح شهر، اقدام به آماده‌سازی و جای‌گذاری انواع نمادها و سه المان قزوین، باب‌الجنه و مهر شهر مینودری به مناسبت روز قزوین کرده است.

منجم گفت: نصب سردیس پنج شهید شاخص استان شهید محمدعلی رجایی، شهید عباس بابایی، شهید حسین لشگری، شهید رضا حسن پور و حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی به همراه سردیس ملأمحمدتقی برغانی ملقب به شهید ثالث (دانشمند و مرجع تقلید شیعه) در ابتدای خیابان شهدا از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت هفته دولت در آستانه روز قزوین است.

وی نورپردازی و اکران نشانه‌های مناسبتی با استفاده از لوگوپروژکتور روی جداره المان میدان مینودر را از دیگر اقدامات این سازمان در روز قزوین اعلام کرد و افزود: این فضاسازی متناسب با ایام ماه‌های محرم و صفر و رعایت شئونات این ماه انجام شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: با فضاسازی محیطی و متناسب این ایام توسط سازمان زیباسازی، ضمن معرفی شهر قزوین می‌توانیم فضای سطح شهر را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری این رویداد مهم آماده کنیم.

کد خبر 601265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.