راه‌اندازی بستر آزمایشی اینترنت پرسرعت دریایی در سنگاپور

سنگاپور مدعی شده است که به‌زودی اقدامات خود را جهت راه‌اندازی اولین بستر آزمایش اینترنت پرسرعت دریایی جهان آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به امید بهره‌گیری کامل از شبکه اینترنت ۵G برای افزایش قابلیت دسترسی در محیط‌های آبی تا اواسط سال ۲۰۲۵، مدیران سنگاپور در نظر دارند با همکاری سازمان دریانوردی و بندری کشور به ایجاد یک بستر بزرگ برای آزمایش این شبکه در دریا بپردازند. پس از تأمین اینترنت پرسرعت دریایی در کشور، ضمن تبدیل شدن سنگاپور به پایتخت دریایی جهان، امکان کنترل حرکت کشتی‌ها و مانور اتوماتیک در بستر دریاها نیز برای آن فراهم خواهد آمد. به‌دنبال این اقدام، پوشش اینترنت در تمام پایانه‌ها، لنگرگاه‌ها، آبراهه‌ها و ایستگاه‌های زمینی سنگاپور تا موعد مقرر از نوع ۵G خواهد شد.

بستر آزمایشی اینترنت پرسرعت دریایی سنگاپور امکان کارایی این نوع اینترنت را در فضاهای آبی فراهم خواهد آورد و تا ۱۰ سال آینده به رونق تجارت کشور نیز کمک زیادی خواهد کرد. مدیران سنگاپور ادعا کرده‌اند که در توسعه اینترنت ۵G تنها به فضاهای آبی اکتفا نخواهند کرد، بلکه با گسترش ایستگاه‌هایی در سراسر سواحل اطراف، پیرامون دریاها را نیز از خدمات ارزشمند خود بهره‌مند می‌کنند.

راه‌اندازی بستر آزمایشی اینترنت پرسرعت دریایی در سنگاپور

تأمین اینترنت دریایی ۵G علاوه بر این‌که سنگاپور را به اولین کشور جهان با توانایی حرکت خودکار کشتی‌ها تبدیل خواهد کرد، امکان نظارت از راه دور بر خودروهای هوایی بر فراز بستر آب‌ها را نیز در اختیار آن قرار می‌دهد. نکته قابل توجه این‌که سنگاپور یکی از مراکز جهان با بیشترین تردد از طریق آب‌ها به‌شمار می‌رود، بنابراین برخورداری از اینترنت پرسرعت می‌تواند خدمات تجاری و فعالیت‌های دریایی را در آن رونق ببخشد.

مدیران سنگاپور از توسعه مرکز تحقیقات تکنولوژی دریایی و ایجاد مکانی برای آزمایش نرم‌افزارهای دریایی جدید پس از برخورداری از اینترنت پرسرعت خبر داده و مدعی شده‌اند برای افزایش امنیت مسافران و سودآوری از فناوری‌های دریایی بهره بیشتری خواهند گرفت.

کد خبر 601257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.