لپ‌تاپ و تبلت رایگان در اختیار ساکنان لستر

شورای شهر لستر در سایه افزایش بودجه دریافتی خود به پیاده‌سازی پروژه‌ای در سراسر شهر اقدام کرده است که به مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر آنلاین شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر با دریافت بودجه اضافی ۴۴ هزار پوندی برای مقابله با فقر دیجیتال به پیاده‌سازی پروژه ابتکاری «لستر همیشه متصل» اقدام کرده است، به این معنی که ساکنان واجد شرایط از سراسر شهر به طرحی ارجاع داده می‌شوند که در آن می‌توانند به‌صورت رایگان از لپ‌تاپ یا تبلت، به همراه آموزش رایگان مهارت‌های دیجیتال و پشتیبانی برای استفاده از دستگاه خود بهره‌مند شوند و پس از مدت‌زمانی مشخص که برای هر منظور متفاوت است آن را پس دهند.

اجرای لستر همیشه متصل از سال گذشته به‌عنوان یک پروژه آزمایشی آغاز شد و تاکنون ۷۳ دستگاه دیجیتال را از طریق کتابخانه‌های بلگریو (Belgrave)، هایفیلدز (Highfields) و سنت بارناباس (St Barnabas)، همچنین کالج آموزشی بزرگسالان به متقاضیان قرض داده است. هدف این پروژه کمک به مردم برای بهبود مهارت‌های دیجیتالی خود است، به‌ویژه آن‌هایی که آسیب‌پذیر، بیکار یا ساکن در مسکن‌های موقت هستند.

شورای شهر اعلام کرده است که ۱۶۰ دستگاه دیجیتال برای امانت به متقاضیان در دسترس خواهد بود و ساکنان واجد شرایط می‌توانند دستگاه‌ها را از یکی از ۱۶ کتابخانه سراسر شهر تهیه کنند و در زمان مشخص آن‌ها را پس دهند. شورا درباره مدت‌زمان پس دادن تجهیزات این‌گونه توضیح داد که برای مثال چنانچه قرض‌گیرنده در دوره‌ای از خدمات آموزش بزرگسالان شورای شهر ثبت‌نام کرده باشد، زمان پایان استقراض وسیله دیجیتالی آن‌ها معمولاً حدود سه ماه یا در کل طول دوره آموزش خواهد بود. شورا همچنین اعلام کرد که این تجهیزات در اختیار افراد خانه‌دار یا بیکار نیز قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر لستر در بخش مشاغل و مهارت‌ها گفت: «شورا کاملاً آگاه است که همه‌گیری به‌طرز چشمگیری نحوه دسترسی مردم را به خدمات تغییر داده است و حدود یک‌سوم از خانواده‌ها در شهر با مهارت‌های موردنیاز و چگونگی دسترسی دیجیتالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دلیل این امر می‌تواند فقدان اعتمادبه‌نفس یا مهارت استفاده از فناوری در میان مردم یا نبود اتصالات کافی و دستگاه‌های دیجیتالی مناسب باشد که همگی به معنای از دست رفتن فرصت‌های اجتماعی، یادگیری، خرید و کار آنلاین برای این افراد است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «با بالا رفتن هزینه‌های زندگی، بسیار مهم است که به‌عنوان راهی برای دسترسی به خدمات و پشتیبانی مفید به مردم کمک کنیم تا آنلاین شوند چراکه این روزها دسترسی به اینترنت یک مهارت ضروری و بخش مهمی از زندگی روزمره محسوب می‌شود، حال آن‌که می‌دانیم تا این لحظه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان شهر به‌دلیل در اختیار نداشتن دستگاه مورد نیاز برای مشارکت‌های آنلاین به مشکل برخورده‌اند. گاهی نیز پیش آمده است که همه اعضای خانواده بالاجبار یک دستگاه دیجیتال یا تلفن همراه را به یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که اصلاً حالت ایده‌آلی نیست. بنابراین زمان مناسب برای گسترش طرح آزمایشی لستر همیشه متصل فرا رسیده است تا شورا از افراد بیشتری برای توسعه مهارت‌های دیجیتالی خود حمایت کند.»

شورای شهر اظهار کرد که این پروژه مهارت‌هایی را برای مردم فراهم می‌آورد که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارند و فراگیر بودن فراهم آوردن این مهارت‌ها برای همه را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی رشد اقتصادی شهر معرفی کرد. شورا همچنین خاطرنشان کرد که باید نحوه دسترسی این افراد را به وسایل مورد نیاز برای آموزش و کار در نظر گرفت و از پروژه‌هایی هم‌چون لستر همیشه متصل به‌عنوان سرمایه‌گذاری‌هایی یاد کرد که به ساکنان کمک می‌کند به فرصت‌ها، مهارت‌ها و پیشرفت شغلی مورد نیاز برای رفع مشکلات اقتصادی دست یابند.

شورای شهر لستر اعلام کرد که ساکنان واجد شرایطی که به‌دلیل آنلاین نبودن به این طرح ارجاع داده می‌شوند، می‌توانند هر چه سریع‌تر برای قرض گرفتن دستگاه اقدام کنند. درخواست‌ها از طریق طیف وسیعی از آژانس‌های حامی ساکنان لستر از جمله خدمات مشتری شورا، سرویس حمایت از مستأجران و ساکنان، کتابخانه‌های لستر و سازمان‌های اجتماعی و خیریه در شهر قابل ارائه است که کاربران آن‌ها دسترسی محدودی به دستگاه‌های فناوری اطلاعات دارند. علاوه بر این متقاضیان باید بالای ۱۸ سال داشته و هیچ‌گونه دستگاه دیجیتالی شخصی در اختیار نداشته باشند. شورا تأکید کرد که اولویت با کسانی است که نیاز بیشتری به استفاده از این وسایل دارند. کتابخانه‌ها به‌عنوان نقطه دسترسی ایده‌آل برای این طرح انتخاب شده‌اند زیرا در اغلب موارد نخستین درگاه تماس برای ساکنانی از شهر هستند که در خانه به رایانه و اینترنت دسترسی ندارند. کتابخانه‌ها علاوه بر دسترسی رایگان به رایانه و وای‌فای، امکانات چاپ را با هزینه‌ای ناچیز و دوره‌های مبتدی را ارائه می‌کنند تا برای آنلاین شدن به مشتریان کمک کنند.

شورای شهر لستر اطمینان داد به‌منظور حصول اطمینان از این‌که همه افرادی که دستگاهی را قرض می‌گیرند، بتوانند از آن استفاده کنند به آن‌ها خدمات پشتیبانی یک‌به‌یک تلفنی یا ایمیلی و دسترسی به آموزش رایگان مهارت‌های دیجیتال پایه از طریق سرویس آموزش بزرگسالان ارائه خواهد داد.

کد خبر 601204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.