سبک شدن بار ترافیکی در اصفهان/ مشارکت شهروندان در رفع فضاهای بی‌دفاع شهری مهم است

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاهش ترافیک اصفهان با اجرای تقاطع تابان به آسمان، راهگشا بودن مشارکت شهروندان در رفع فضاهای بی‌دفاع شهری، رفع موانع اجرای پروژه دره گردو، محرومیت‌زدایی در اولویت مدیریت شهری شیراز، لزوم ممانعت مراجعه زائران به مرزهای عراق و آتش در کمین شهرهای گیلان را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

کاهش ترافیک اصفهان با اجرای تقاطع تابان به آسمان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان، اظهار کرد: اقداماتی در خصوص این پروژه در دوره جدید آغاز شده و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در صورت اجرای کامل این پروژه بار ترافیک منطقه ۱۴ و ترافیک عمومی منتقل می‌شود، همچنین مشکلاتی که در خصوص مباحث ایمنی در آن منطقه وجود دارد نیز به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این‌که تاکنون اقدامات خوبی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان انجام و دیواره‌ها کار شده است، ادامه داد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، لذا در تلاش هستیم تا طول زمان بهره‌برداری کاهش یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار شهر، اضافه کرد: با توجه به این‌که پروژه در منطقه کم‌برخوردار واقع شده، شهرداری مرکزی بخش عمده تأمین اعتبار این پروژه را برعهده گرفته است تا هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

مشارکت شهروندان در رفع فضاهای بی‌دفاع شهری راهگشا است

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که فضاهای بی‌دفاع شهری مکان‌هایی پنهان و تاریک هستند، اظهار کرد: ساختمان‌های متروکه و رهاشده را به‌عنوان فضاهای بی‌دفاع شهری می‌شناسند. این فضاها مستعد بروز خشونت و جرم هستند و با بررسی راهکارهای پیشگیرانه می‌توان آن‌ها را کاهش داد، به‌صورت کلی مدیریت شهری و شهرداری اصفهان از طریق سازمان‌های زیرمجموعه خود می‌تواند فضاهای بی‌دفاع شهری را ایمن‌سازی کند تا امنیت شهروندان فراهم شود.

وی در خصوص اقدامات مدیریت شهری برای ایجاد امنیت بانوان در فضاهای بی‌دفاع شهری، گفت: مشارکت‌پذیری شهروندان برای رفع فضاهای بی‌دفاع شهری راهگشا است، بر اساس رویکرد محله‌محوری که در این دوره مدیریت شهری به‌صورت ویژه به آن توجه شده و با توجه به تشکیل میز محلات در محله‌های مختلف شهر، فضاهای بی‌دفاع شهری با مشارکت و هم‌فکری شهروندان رفع خواهد شد.

موانع اجرای پروژه دره گردو رفع شود

سیدوحید میرنظامی، عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان این‌که توسعه و ساماندهی شهر تنها با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که شورای ششم شهر پیگیری آن را در اولویت قرار داده، احداث پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو است، اما این پروژه با مانع‌تراشی روبه‌رو شده است که باید رفع شود تا پروژه به ثمر بنشیند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو جلسات متعددی با معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و دیگر نهادهای ذی‌ربط برگزار و زمان زیادی صرف شده است تا به مرحله قیمت‌گذاری این زمین برای تحویل آن به شهرداری برسیم. نامه قیمت‌گذاری نیز به تهران ارسال شد. کارشکنی‌هایی که به‌تازگی در خصوص اجرای پروژه دره گردو انجام شده است، باعث محروم شدن مردم اراک از یک تفرجگاه خواهد شد، اگر این روش اصلاح نشود و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر اراک ناقص باقی بماند؛ به‌عنوان ترک فعل از طریق مراجع قضائی پیگیر این مسئله خواهیم شد.

محرومیت‌زدایی در اولویت مدیریت شهری شیراز

مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ظرفیت‌های متنوع منطقه هفت شهرداری شیراز، اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی و قومیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد، نشان‌دهنده ارزش و اهمیت این منطقه از شهر شیراز است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی منطقه هفت، ادامه داد: بیشترین کاربری موجود در منطقه هفت مسکونی است و این نشان می‌دهد که ارتباطات انسانی و نوع برخورد با شهروندان و ارباب‌رجوع از اولویت بالایی باید برخوردار باشد. یاوران شورای اسلامی شهر در منطقه هفت به نیازهای اولیه محلات و مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه‌ای دارند و با ارائه پیشنهادهای خود جهت کاهش محرومیت‌ها آمادگی خود را در همراهی و همکاری با منطقه هفت اعلام می‌کنیم.

زائران به مرزهای عراق نیایند

عادل چلدوای، عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کشور عراق، اظهار کرد: با توجه به اخبار ارائه‌شده از درگیری‌های داخلی در عراق، منع رفت‌وآمد در استان‌های این کشور ایجاد شده است. در حال حاضر امکان تردد در کشور عراق وجود ندارد، لذا زائران از هر گونه ورود به پایانه‌های مرزی تا استقرار کامل امنیت خودداری کنند.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و سفر زائران ایرانی به کشور عراق، افزود: مرزهای بین‌المللی عراق از جمله مرز ایران مسدود است، لذا هر گونه رفت‌وآمد بین مرزها ممنوع شده است و تصریح کرد: اگر مرزها باز شود، بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

آتش در کمین شهرهای گیلان

بهمن کنعانی، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص تأمین نشدن تجهیزات آتش‌نشانی در این شهر، می‌گوید: شرق استان گیلان به ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه نیازمند خودروی نردبان آتش‌نشانی است. اگر در شهر لاهیجان ساختمان بلندی دچار حریق شود، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر به دلیل نداشتن خودروی نردبان آتش‌نشانی برای اطفای حریق و نجات جان شهروندان، با مشکل و بحران جدی مواجه می‌شود.

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نیز با اشاره به کمبود تجهیزات آتش‌نشانی و احتمال بروز حوادث ناگوار، گفت: نبود خودروی نردبان برای اطفای حریق و امدادرسانی به شهروندان در ساختمان‌های بلندمرتبه یکی از مشکلات جدی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر است. از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیگیر دریافت دو خودروی اطفای حریق و یک خودروی نردبان برای انجام عملیات‌ها در ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم و تاکنون اختصاص یک خودرو قطعی شده است.

کد خبر 601201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.