انتخاب سرمایه‌گذار برای پارکینگ شرقی حرم کریمه اهل بیت (ع)

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در چند سال گذشته پارکینگ شرقی حرم به‌صورت نامطلوبی رها شده بود که امسال مطالعات و طراحی این پارکینگ انجام‌ شده است و در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار هستیم.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در چند سال گذشته پارکینگ شرقی حرم به صورت نامطلوبی رها شده بود که امسال مطالعات و طراحی این پارکینگ انجام شده است و در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار هستیم.

وی ادامه داد: ضلع شرقی حرم مطهر از سال ۷۳ طرح دارد، اما چالش‌ها و اختلاف‌هایی مانع اجرای طرح شده است، اما از ابتدای شکل‌گیری شورای ششم شهر به‌عنوان یک مطالبه اولویت‌دار آن را پیگیری کردیم و اکنون به مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار رسیده است.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی فضای پارک در پروژه پارکینگ شرقی، گفت: بر اساس طراحی انجام شده، بیش از ۱۶۰۰ جای پارک تعیین شده و از نظر زیباسازی شهری این بخش از هسته مرکزی شهر در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عرصه اجرای پروژه پارکینگ شرقی را بیش از ۲۳ هزار مترمربع است و با تحویل زمین به پیمانکار حدود ۴۲ دو ماه اجرای پروژه زمان برده و بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع زیربنای پروژه خواهد بود.

وی با اشاره به کاربری‌های پارکینگ شرقی برای شهر، تصریح کرد: در این پروژه سه طبقه پارکینگ، یک طبقه پایانه برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و یک صحن زیبا به نام صحن کریمه در نظر گرفته شده که امیدواریم به بهترین شکل اجرا شود.

کد خبر 601195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.