قوانین جدید ارزهای دیجیتال پاراگوئه

رئیس‌جمهور کشور پاراگوئه ماریو عبدو بنیتز (Mario Abdo Benítez) فعالیت رمزارزها و استخراج ارزهای دیجیتال را یک فعالیت صنعتی جدی خواند و با آن مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماریو عبدو در جلسه مجلس که با محوریت رمزارزها و استخراج بیت‌کوین تشکیل شده بود، وتو کرد.

«وتو» کلمه‌ای از زبان لاتین و به معنای «من منع می‌کنم» است. این واژه نخست در مجلس‌های دوره امپراتوری روم به کار می‌رفت. اگر در یک نظام رأی‌گیری نظر مخالف یک یا چند رای‌دهنده، فارغ از نتیجه شمارش آرا، بتواند نتیجه را ملغی کند می‌گویند رأی وتو شده است. این حالت به‌ویژه وقتی پیش می‌آید که بر پایه آئین‌نامه رأی‌گیری نیاز به توافق به اتفاق آرا باشد؛ در این حالت هریک از رأی دهندگان حق وتو دارند، چون اگر رأی مخالف دهند اتفاق آرا حاصل نمی‌شود و پیشنهاد به تصویب نمی‌رسد.

در بسیاری از کشورهای جهان، رمزارزها یکی از بزرگ‌ترین ایجادکنندگان شغل و درآمد هستند؛ همچنین نمودار اقتصادی لینکدین و شاخص‌های پیشرفت نشان می‌دهد که لیست مشاغل کریپتو و بلاک‌چین در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده حدود ۶۰۰ درصد افزایش‌یافته و یکی از سریع‌ترین پیشرفت‌ها در یک زمینه است.

مطابق با حامی این لایحه، سناتور فرناندو سیلوا فاستی (Senator Fernando Silva Facetti)، هدف این قانون ترویج استخراج ارزهای دیجیتال از طریق استفاده از برق مازاد بود اما دولت پاراگوئه تصمیم گرفت فعالیت در این کشور را نادیده بگیرد. اما سنای پاراگوئه این پیشنهاد را در دست بررسی دارد و قرار است با تزریق سرمایه به این بخش و خصوصی‌سازی، استخراج کریپتو را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت بشناسد و دوباره فعالیت رمزارزها در پاراگوئه شروع شود.

کد خبر 601182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.