برخی از برنج‌های ایرانی با نمونه خارجی مخلوط شده است

رئیس اداره بازارهای سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی از برنج‌های ایرانی با نمونه خارجی مخلوط شده است، گفت: قیمت برنج‌های وارداتی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص قیمت انواع برنج در بازارهای روز کوثر، اظهار کرد: در یک ماه اخیر برنج‌های پاکستانی و هندی به میزان قابل توجهی به بازار تزریق شده، به نحوی که قیمت آن‌ها رقابتی شده و کاهش ۱۵ تا ۲۰ هزارتومانی در هر کیلو داشته است.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیسه برنج پاکستانی از ۲۴۰ تا ۳۱۰ هزار تومان و هر کیسه برنج هندی از ۲۶۰ تا ۳۸۵ هزار تومان با توجه به برند عرضه کننده آن متغیر است.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان، درخصوص برنج‌های ایرانی گفت: برخی از برنج‌های ایرانی با نمونه خارجی مخلوط شده است.

به گزارش ایمنا، دبیر انجمن واردکنندگان برنج پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به حذف ممنوعیت واردات برنج، قیمت برنج افزایش نیافت و قیمت‌ها تقریباً ثابت است، با واردات در فصل جدید برداشت برنج خارجی، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در قیمت انواع برنج خواهیم داشت.

مسیح کشاورز افزود: در پنج ماهه ۱۴۰۱، حدود ۶۵۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شده که مصرف این چند ماه را پوشش داده است. این روند ادامه خواهد داشت و امید است بتوانیم برنج با کیفیت و قیمت مناسب برنج را در بازار داخل عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون برنج فقط از هند و پاکستان به کشور وارد می‌شود، گفت: قیمت هر کیلو برنج هندی حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو برنج پاکستانی حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

کد خبر 601126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.