آمارها نشان از ثبات اقتصادی دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: آمارها نشان از ثبات اقتصادی دارد، تورم ۶۰ درصدی مرداد سال قبل در مردادماه امسال به ۴۰.۵ درصد رسیده است. ما به ثبات رسیده‌ایم و خروجی ثبات رونق است و خروجی رونق مهار تورم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صولت مرتضوی باباحیدری امروز _سه‌شنبه هشتم شهریورماه_ در مراسم افتتاح طرح‌های مورد حمایت صندوق کارآفرینی استان البرز که در زیبادشت برگزار شد، با اشاره به اینکه از جمله توفیقات دولت سیزدهم دیپلماسی فعال و آبرومندانه در عرصه بین‌الملل است، اظهار کرد: این دولت اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد.

وی ادامه داد: این دولت در مواجه با مشکلات و پاسخ به مطالبات مردم وابسته به حل مذاکرات نیست و در میانه میدان و خط مقدم نبرد قرار دارد تا مشکلات مردم را حل و فصل کند.

مرتضوی اضافه کرد: هر چند کمی بیشتر از یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد اما با تاسی از مکتب شهدا توانسته‌ایم در زمره اصحاب ما می‌توانیم قرار بگیریم. امروز دولتمردان در مواجه با هر مشکلی می‌گویند می‌شود و کارها شدنی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تأیید بر اینکه این دولت خود را خادم مردم می‌داند، گفت: از ابتدای دولت ۳۱ سفر استانی و هفت سفر موضوعی انجام شده و دولتمردان با عزم جدی وارد کار شده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: دولت سیزدهم تنها دولتی است که در کوتاه‌ترین زمان برنامه تحولی خود را تدوین کرد که این برنامه تحولی تفاوت زیادی با دولت‌های قبلی داشته و هم برنامه دارد و هم از کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی تاکید کرد: دولت برای عمل به وعده‌های خود مثل ایجاد اشتغال و ساخت مسکن عزم خود را جزم کرده و موانع موجود در تحقق این اهداف را از میان بر می‌دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه توضیح داد: در طول یک‌سال گذشته در بدنه دولت اقدامات زیادی در استان‌های مختلف از جمله البرز صورت گرفته که گازرسانی به روستاها، مدرسه سازی و اشتغالزایی بخشی از آنها بوده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه این دولت سرمایه‌گذاری را مقرون به صرفه کرده است، اضافه کرد: متأسفانه در گذشته اقتصاد ما رقابتی و رانتی بود و سالانه دولت ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برای تنظیم بازار هزینه می‌کرد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: در گذشته دولت ۳۱ میلیارد دلار ارز مداخله‌ای برای تنظیم بازار ارز، وارد می‌کرد که باعث شد قیمت ارز ۱۰ برابر شود.

وی تاکید کرد: این دولت رانت و فساد کشور را از بین برده و با خشکاندن بستر فساد، دست فسادگران بسته است. آمارها نشان از ثبات اقتصادی دارد، تورم ۶۰ درصدی مرداد سال قبل در مردادماه امسال به ۴۰.۵ درصد رسیده است. ما به ثبات رسیده‌ایم و خروجی ثبات رونق است و خروجی رونق مهار تورم خواهد بود.

کد خبر 601096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.