از قتل در دوئل عشقی تا انهدام تیم تروریستی در جنوب کشور

قتل دوست صمیمی در دوئل عشقی، قتل پسر جوان با شلیک‌های هولناک سه مرد مسلح، خودسوزی زن جوان جلوی بانک به خاطر وام ازدواج، پیدا شدن دختر گمشده ۱۵ ساله در نطنز، انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور و دستگیری سارق دزد گوشواره‌های دختربچه‌ها را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این درگیری خونین به مهرماه سال ۹۸ برمی‌گردد. آن روز دو پسر جوان پس از مدت‌ها رفاقت، با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند. اختلاف آنها بر سر دختری جوان بود که هر دو به او علاقه داشتند. دختر جوان اول با سعید آشنا شده بود اما در ادامه پای دوست سعید هم به میان کشیده شده و همین ماجرا باعث کدورت بین آنها شده بود.

پیش از این دوست سعید حتی برخی شب‌ها به خانه آنها می‌رفت و آنجا می‌ماند اما این اختلاف همه‌چیز را به هم زده بود. طوری که روز حادثه آنها با یکدیگر در یکی از محله‌های شرق تهران قرار دعوا گذاشتند. وقتی هر دو، سر قرار رسیدند درگیری شروع شد. دوست سعید به طرف او اسپری اشک‌آور زد و سعید درحالی‌که چاقو در دستش بود، ضرباتی را به طرف مقابل پرتاب کرد.

یکی از این ضربات اما درست به قلب دوستش نشست. سعید هنوز چشمانش به درستی نمی‌دید و گمان می‌کرد ضربه چاقو به‌دست و پای طرف مقابل برخورد کرده است. او در همان حال از آنجا فرار کرد و دقایقی بعد جوان مجروح پیش از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

سعید پس از این حادثه به خانه خواهرش پناه برده بود اما دو روز بعد وقتی فهمید که دوستش در این درگیری به قتل رسیده، با پای خودش به پلیس آگاهی رفت و تسلیم شد. طولی نکشید که پسر جوان در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. این رأی در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و با گذشت حدود سه سال سعید در زندان رجایی‌شهر قصاص شد.

حالا مدتی از اجرای این حکم گذشته و طرفین این درگیری که هر دو جوان بودند زیر خروارها خاک خوابیده، اما خانواده‌های‌شان هنوز عزادارند و وقتی به جای خالی فرزندان‌شان نگاه می‌کنند، باورشان نمی‌شود که آنها دیگر به خانه برنمی‌گردند. مسعود نساج رضایی، پدر سعید از ساکنان قدیمی یکی از محله‌های خیابان پیروزی است. با گذشت مدتی از اجرای حکم قصاص پسرش، او اما هنوز داغدار است و وقتی اسم سعید می‌آید چشمانش پر از اشک می‌شود.

او می‌گوید: خانواده مقتول پای دیگ سمنو گفتند پسرم را بخشیده‌اند و او را مجازات نمی‌کنند، اما چند روز بعد از زندان تماس گرفتند که بیایید برای آخرین ملاقات و چند روز بعد هم پسرم قصاص شد. درست است که پسرم مرتکب قتل شده بود، اما او یک جانی نبود و می‌شد از تقصیرش گذشت.

سعید ۲۵ ساله بود. او حدود شش سال بود که به دختری علاقه داشت و می‌خواست با او ازدواج کند اما چون شغل ثابتی نداشت ما مانع شدیم. مدتی گذشت و وقتی او پافشاری کرد گفتم اگر کار ثابتی داشته باشی خودم برائت به خواستگاری می‌روم. این شد که او در مغازه برادرش مشغول به‌کار شد. بعد از آن بود که به خواستگاری رفتیم و آنها نامزد شدند و با هم رفت‌وآمد می‌کردند.

مقتول هم از چند سال قبل دوست صمیمی پسرم بود؛ طوری که مرا عمو صدا می‌کرد. مدتی گذشت تا اینکه سعید فهمید دوستش هم به آن دختر علاقه دارد. وقتی سعید این موضوع را فهمید با دوستش دچار اختلاف شد. آنها چندین مرتبه با یکدیگر درگیر شدند تا اینکه روز حادثه با یکدیگر قرار دعوا گذاشتند.

در همان ابتدا دوستش به‌صورت او اسپری اشک‌آور زد و سعید که چاقو دستش بود اما چشمانش نمی‌دید، ضربه‌ای به او زد. پسرم فکر می‌کرد این ضربه به‌دست او خورده اما چاقو به قلب دوستش برخورد کرده و باعث مرگش شده بود. پسرم خودش به پلیس آگاهی رفت و خود را تسلیم کرد. او پشیمان بود و می‌گفت ناخواسته مرتکب قتل شده است. من افراد زیادی را واسطه قرار دادم تا اینکه یک مرتبه وعده دادند که پسرم بخشیده می‌شود و قصاص نمی‌شود.

ما درحال فراهم‌کردن مبلغ دیه بودیم که چند روز بعد از زندان تماس گرفتند و گفتند که بیایید برای آخرین ملاقات؛ باورمان نمی‌شد. آن شب باز در خانه مقتول رفتیم و هرچقدر که می‌توانستیم التماس کردیم ولی فایده نداشت. حتی جلوی در زندان هم به پای‌شان افتادیم اما راضی به گذشت نشدند. رفتند داخل زندان و یک ساعت بعد مأمور زندان خبر داد که سعید قصاص شده است. آن روز برایم چه جهنمی بود. خدا برای کسی نخواهد.

پدر سعید می‌گوید: قبول دارم که پسرم مرتکب قتل شده بود اما دو ماه قبل از این حادثه او و مقتول با هم دوست صمیمی بودند و این ماجرا در یک حادثه اتفاق افتاد. پسرم جوان بود و اشتباه کرد اما نباید بین کسی که هیچ سابقه‌ای ندارد و مرتکب اشتباه شده و فردی که یک سابقه‌دار است و مرتکب جنایت شده فرقی باشد؟ درست است که حق با خانواده مقتول بود که بچه‌شان کشته شده اما بخشش قشنگ‌تر از قصاص است.

حکم پسرم اجرا و او قصاص شد و حالا روی صحبتم با خانواده مقتولانی است که فرزندشان در یک درگیری و به‌خاطر اشتباه و عصبانیت آنی یک نفر دیگر به قتل رسیده است. قصاص حق شرعی و قانونی آنهاست اما همیشه گفته‌اند لذتی که در گذشت است، در انتقام نیست. حالا در این حادثه دو خانواده عزادارند. از دست‌دادن فرزند، داغ بزرگی است و افرادی که با گذشت‌شان، اجازه نمی‌دهند افراد دیگری چنین داغی را تجربه کنند، دست به‌کار بزرگی می‌زنند.

قتل پسر جوان با شلیک‌های هولناک ۳ مرد مسلح

سردار احمد طاهری فرمانده سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی مسلحانه منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که در بررسی اولیه مشخص شد جوانی ۲۸ ساله بر اثر شلیک گلوله توسط افرادی ناشناس به شدت مجروح شده و پس از انتقال به درمانگاه بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق آثار جنایت با انجام یک سری تحقیقات گسترده میدانی و با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، عاملان این جنایت را که از قبل با مقتول اختلاف داشتند شناسایی کردند و دستگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه قاتلان پس از ارتکاب به این جنایت به مکانی نامعلوم متواری شده بودند، تلاش پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت و مخفیگاه آنها در شهرستان‌های همجوار شناسایی شد و در ادامه تیم‌های عملیاتی در قالب چند اکیپ به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به دستگیری سه متهم در چندین عملیات منسجم پلیسی، خاطرنشان کرد: در پاکسازی از محل یک قبضه سلاح جنگی کلاش، یک تیغه خشاب، ۱۷ تیر جنگی، یک قبضه سلاح کلت کمری، همراه با دو تیغه خشاب و ۱۶ تیر جنگی کشف و دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ از مخفیگاه متهمان توقیف شد.

سردار طاهری با اشاره به اعتراف قاتلان به جنایت ارتکابی، اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

خودسوزی زن جوان جلوی بانک بخاطر وام ازدواج

درپی انتشار خبر خودسوزی یک زن در یکی از شعب بانک‌ها، پیگیری‌ها حاکی از آن است که فردی به شعبه بانک مراجعه و اعلام می‌کند که قصد دارد ضامن وام ازدواجی شود که وام گیرنده را نمی‌شناسد و یکی از دوستانش این وام را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان خریداری کرده است.

وی دلیل حضور خود در شعبه را رودربایستی با دوستش به عنوان خریدار وام اعلام و در عین حال تاکید می‌کند که تعهدی در برابر پرداخت وجه آن نخواهد داشت. پس از درخواست این فرد، رئیس شعبه با وام‌گیرنده تماس می‌گیرد؛ بنابراین اطلاعات رئیس بانک برای بررسی موضوع با پدر وام گیرنده تماس می‌گیرد و صحت و سقم ماجرا را پیگیری می‌کند.

نیم‌ساعت بعد زن جوان، به شعبه مراجعه می‌کند و ادعا می‌کند به دلیل مشکلات امتیاز وام را فروخته و درنهایت به دلیل اینکه ضامن حاضر به ضمانت وام نمی‌شود، اقدام به خودسوزی می‌کند که توسط حاضرین، آتش خاموش و فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود. وی تحت مداوا قرار دارد و خبر فوت وی صحت ندارد.

پیدا شدن دختر گمشده ۱۵ ساله در نطنز

مهدی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان نطنز، اظهار کرد: دختر نوجوان ۱۵ ساله که مسافر شهر طرق رود بود و مفقود شده بود، سرانجام با تلاش مأموران انتظامی پیدا شد. بعد از تماس با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک دختر نوجوان ۱۵ ساله که با خانواده به شهرستان نطنز آمده و در شهر طرق رود گمشده است، بلافاصله تحقیقات و جست‌وجوی پلیس آغاز شد.

وی افزود: بعد از بررسی‌های فراوان پلیس مشخص شد به دلیل تاریکی هوا و نابلد بودن منطقه و نداشتن وسایل ارتباطی، این دختر گمشده است و نیاز به جست‌وجوی وسیع برای یافتن این فرد وجود دارد. بلافاصله با تشکیل تیم‌های جست‌وجو و با همکاری کلانتری طرق رود، اواخر شب گذشته این دختر نوجوان در بیابان‌های اطراف شهر طرق رود پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: از مسافران و گردشگران می‌خواهیم با توجه به اینکه شناختی به این منطقه ندارند، حتماً از نقشه‌های گردشگری استفاده کنند و مراقب فرزندان خود باشند.

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور و هلاکت دو تروریست خبر داد. یک تیم تروریستی که اخیراً در به شهادت رساندن دو تن از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیک‌شهر دخیل بوده‌اند با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق، در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار شد و پس از درگیری به طور کامل منهدم شد.

بنابر اعلام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در این درگیری دو نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی از آنان کشف و ضبط شد. در درگیری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تروریست‌ها یک نفر از رزمندگان این قرارگاه نیز مجروح شد.

دستگیری سارق دزد گوشواره‌های دختربچه‌ها

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: ۱۷ تیرماه امسال سرقت گوشواره دختربچه‌ای در پارکینگ ساختمانی توسط مرد جوانی در محله امین آباد، درحالی که دختر بچه در جلوی ساختمان ایستاده بود به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام و به دنبال انتشار ویدئویی در فضای مجازی موضوع بلافاصله توسط عوامل کلانتری این محل پیگیری شد.

وی افزود: در همین راستا مأموران کلانتری یاد شده با بررسی و تحقیق به عمل آمده و همکاری اهالی محل، تصاویر مختلفی از فرد سارق به دست آوردند و تصاویر به دست آمد در اختیار گشت‌های انتظامی کلانتری‌های این فرماندهی قرار گرفت. تحقیقات پلیسی ادامه داشت که وقوع دو فقره سرقت مشابه دیگر در محدوده امین آباد و شهر ری گزارش که با تجمیع پرونده‌های مشابه، هویت متهم شناسایی و رد پای یکی از متهمان سابقه دار در این سرقت‌ها به دست آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی با شناسایی مخفیگاه متهم در شهر ری، وی در مخفیگاهش با هماهنگی‌های قضائی دستگیر و به کلانتری امین آباد انتقال یافت. متهم ۲۸ سال در پی‌جوئی‌های انتظامی به جرایم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت گوشواره‌های سرقتی را به مالخران فروخته است.

وی با تاکید بر اینکه والدین کودکان خود را به زیورآلات آراسته نکنند، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 601063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.