موزه تشریفات شهرداری یزد اقدامی مهم در موزه‌داری کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، از موزه تشریفات شهرداری یزد به‌عنوان اقدامی مهم در موزه‌داری کشور یادکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید اوحدی، امروز_سه شنبه هشتم شهریورماه_ در آئین افتتاحیه موزه تشریفات شهرداری یزد با اشاره به اینکه در کمتر جایی از کشور و جهان ویژگی‌های تاریخ و گردشگری به‌مانند یزد وجود دارد اظهار کرد: حتی در استان‌های تاریخی کشور هم وجود بافت تاریخی منسجم و یکپارچه وجود ندارد و بیشتر تک بناهای تاریخی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای کشور ما شاید به تعداد انگشتان یکدست بنای تاریخی داریم که باید از آن نگهداری و حفاظت شود و در صورت تخریب و خطر اقدام به مرمت آن کنیم اما در شهر یزد با یک بافت درواقع یک شهر مواجه هستیم که گنجینه‌ای از آثار است و در هر کوچه و خیابانی تعداد قابل‌توجهی آثار ارزشمند و تاریخی را در خود جای‌داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: همین موضوع باعث شده است که ۹۰۰ هکتار شهر یزد ثبت ملی و حدود ۲۰۰ هکتار ثبت جهانی شود.

اوحدی، ْ یزد را مرکز اراده‌ها دانست و تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط ممکن اراده مردم یزد بوده که بر همه مشکلات پیروز می‌شده و چنین فرهنگ و تمدنی را بر جای گذاشته است. اینکه مردم در برهه‌ای از تاریخ و سخت‌ترین شرایط و کمترین امکانات توانسته‌اند آب را از زیرزمین به این منطقه منتقل کنند موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز داریم هم نبود همین اراده قوی در برخی بخش‌ها است تصریح کرد: حفاظت و حراست از بافت تاریخی ارزشمند و گران‌بهای یزد موضوعی است که وظیفه‌ای بر دوش همه ما قرارگرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به همان میزانی که آثار ارزشمند تاریخی در یزد زیاد است، وظیفه نسبت به حفاظت و حراست از آن‌هم بیشتر است و امروزه همه در جایگاه‌های مسئولیتی که قرار داریم باید برای آن تمهیدات ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان تدوین بودجه ۱۴۰۲ اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که در بودجه سال آینده، سنگ بنای قوی‌تر و محکم‌تری برای حفاظت و حراست از بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شود.

کد خبر 601054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.