آثار موزه تشریفات متناسب با استانداردهای روز نگهداری می‌شود

شهردار یزد گفت: با توجه به اینکه موزه تشریفات به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است، تمام آثار موجود در این موزه با رعایت استانداردهای موزه‌ها نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _سه‌شنبه هشتم شهریورماه_در آئین افتتاحیه نخستین موزه تشریفات نهادهای دولتی و شهرداری‌های کشور با اشاره به اینکه در کشور چنین موزه‌ای در نهادهای دولتی وجود ندارد، اظهار کرد: این موزه در راستای معرفی و تقویت ارتباطات خواهرخواندگی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تا پیش از این هیچ برنامه و ضابطه‌ای برای نگهداری اصولی و استاندارد هدایای ارسال و تحویل شده شهرهای خواهرخوانده کشور وجود نداشت، اما در حال حاضر با افتتاح این موزه، تمام آثار متناسب با استانداردهای روز جهانی نگهداری می‌شود.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: امروزه موزه‌ها در جهان از جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند و به همین دلیل شهرداری یزد برای حفاظت از آثار و معرفی هرچه بیشتر آنها به شهروندان اقدام به راه‌اندازی موزه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر این، موزه‌های دیگری نیز در برنامه کاری مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها دامنه وظایف بسیار گسترده‌ای دارند که یکی از مهمترین آنها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

محی‌الدینی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های شاخص و بارز شهر یزد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری که منجر به ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست جهانی یونسکو شد، توجه به مباحث مرتبط با این حوزه به صورت ویژه در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: توسعه ارتباطات خواهرخواندگی با انجام پیمان‌های جدید با چند شهر یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است و مراحل تفاهم‌نامه با شهرهایی از جمله کربلای معلی، خجند و دیگر شهرها به پایان رسیده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد امضای این تفاهم‌نامه‌ها هستیم.

کد خبر 601052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.