برگزاری سلسله نشست‌های شارستان در صائبیه

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: سلسله نشست‌های شارستان، در چهارشنبه میانی و پایانی هر ماه در صائبیه (آرامگاه صائب) اصفهان برگزار می‌شود. 

میثم بکتاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آنچه شهر را خاطره‌انگیز می‌کند یا ذهنیتی خاص از مکان در مخاطب ایجاد می‌کند، تنها کالبد فیزیکی و مصنوع شهرها نیست، بلکه عناصر متعددی در شکل‌گیری و ثبات یک شهر یا حتی تغییر چهره آن دخیل هستند.

وی افزود: فرم و کالبد شهری بازنمای ارزش‌ها، باورها، داستان‌ها و اعتقادات فرهنگی یک جامعه است که بی‌واسطه و مستقیم ذهنیت عمیق و روشنی را نسبت به یک شهر در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و چهره یک شهر را می‌سازد یا تغییر می‌دهد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های شارستان در صائبیه، گفت: رویداد فرهنگی شارستان در صدد است تا با تاکید بر بخش غیرکالبدی شهرهای ایران، تأثیر و ارتباط فرهنگ و هنر بر شکل‌گیری شهرها را مورد بررسی قرار دهد؛ بی‌شک محوریت با شهر است که آن را در زمینه‌های مختلفی همچون ادبیات، سینما، موسیقی و فرهنگ عامه در شهرهایی مثل شیراز، تهران، مشهد، رشت و خوزستان مورد کنکاش قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در فصل اول این رویداد به سراغ شهر در ادبیات داستانی ایران رفته‌ایم و اینکه چطور شهرهای داستانی با کوچه‌ها و خیابان‌ها و بازارها در خیال نویسندگان با کلمات جان گرفتند و بر صفحات رمان ظاهر شدند و حتی گاهی داستانی باعث جاویدان شدن مکانی شده است؛ همان کاری که رمان سووشونِ سیمین دانشور با بازار وکیل و خیابان زند کرد.

بکتاشیان با بیان اینکه این سلسله برنامه‌ها که به‌صورت گفت‌وگو محور بین سخنران و کارشناس برنامه انجام می‌شود و در فصل‌های بعد به سراغ سینما و موسیقی و فرهنگ خواهد رفت، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جلسات به افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و تبیین اهمیت نگاه چندجانبه به این مفهوم منتهی شود.

کد خبر 601000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.