توسعه شبکه آب خام فضای سبز شهری سمنان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از بهره‌برداری ۲۰ کیلومتر شبکه آب خام فضای سبز شهری با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

سیدمحمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت با یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر مزین شده است که حقیقتاً الگوهایی کم نظیر در عرصه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ۹ پروژه مرتبط با فضای سبز شهر سمنان در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید، افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در راستای توسعه فضای سبز شهری، ایجاد فضای سبز بوستان حاشیه‌ای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بوستان بلد، میدان وصال، بلوار آیت‌الله نصیری، بلوار قاضی طباطبایی، بلوار سردار شهید مهدوی نژاد، میدان شهدای جهادیه و اتمام عملیات کاشت در بوستان‌های مهر، آبشار و میدان شهید بهشتی را به انجام رساند که با این اقدامات سرانه فضای سبز شهری به ۱۹ مترمربع رسید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با تاکید بر توسعه شبکه آب خام فضای سبز شهری، خاطرنشان کرد: ۲۰ کیلومتر شبکه آب خام فضای سبز شهری با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در هفته دولت ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قاسمی اضافه کرد: این روش که اصولی‌ترین شیوه آبیاری فضای سبز کی باشد، علاوه بر به حداقل رساندن مصرف شربی که برای شهروندان تصفیه می‌شود، باعث کیفیت رسیدگی به فضای سبز شهری شده و حفظ و نگهداری آن ارتقا پیدا می‌کند.

وی توسعه متوازن شهر در ایجاد زیرساخت‌های شهری را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد تمام مناطق شهر علاوه بر پارک‌های محله‌ای، از بوستان‌های بزرگ برخوردار باشند تا شهروندان دسترسی آسان‌تری به این امکانات پیدا کنند.

کد خبر 600994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.