نصب تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار قم از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با تأکید بر اهتمام عملی مجموعه مدیریت شهری به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: ترویج این فرهنگ غنی و اثرگذار باید دغدغه نخست مراکز فرهنگی در شهر باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: در هر کار و اقدامی که مردم ورود می‌کنند، نتیجه کار عمیق‌تر و ماندگارتر بوده است و باید از این ظرفیت در امور فرهنگی بهره بیشتری ببریم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار قم ضمن ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات شهرداری در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های کنگره شهدای استان قم و تلاش عملی در ترویج فرهنگ زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، گفت: احداث بوستان یادمان شهدا، برگزاری دو دوره آئین کوچه‌های آسمانی، ساخت، رونمایی و نصب سردیس شهدا، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری از اقداماتی است که به همت مجموعه شهرداری قم در سال‌های اخیر به‌صورت پیوسته انجام شده است.

وی از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغاتی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

اصفهانیان‌مقدم همچنین شناسایی نخستین پاکبان شهید از کارکنان شهرداری قم را از افتخارات خادمان مردم در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی شهدای شهرداری و معرفی آن‌ها به جامعه یکی از اقدامات شهرداری است که به‌منظور ایجاد زمینه شناخت بیشتر این شهدا با جدیت اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش برای شناسایی و معرفی پررنگ هویت انقلابی و اسلامی شهر قم و نقش اثرگذار آن در ابعاد ملی و بین‌المللی، تصریح کرد: شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و شهر شیعی در جهان باید هویت انقلابی و اسلامی خود را بازآفرینی کند و تنها راه رسیدن به این هدف مهم شهادت و معرفی شهدا است.

کد خبر 600986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.