بررسی «آئین نامه های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم»

شصت و نهمین جلسه شورای هنر با دستور جلسه بررسی «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارشاد شصت و نهمین جلسه شورای هنر با ادامه بررسی طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» و دستور جلسه بررسی «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» به ریاست محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در شورای هنر که به دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو در محل وزارتخانه برگزار شد، «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم»، مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت.

همچنین در این جلسه، سایر اعضای این شورا به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم پرداختند.

شورای هنر در یک نگاه

شورای هنر، یکی از شوراهای وابسته به شورای انقلاب فرهنگی است که سیاست‌های کلان حاکمیتی در این حوزه را در جهت حمایت و کمک به هنر و اهالی هنر تدوین می‌کند تا راهگشا و هدایتگر جامعه هنری در همه عرصه‌ها برای رسیدن به رشد و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور و عرصه بین المللی باشد.

تشکیل شورای هنر

تشکیل شورای هنر یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۷ است که از آن زمان تا سال ۱۳۸۸ به صورت مستمر ۵۹ جلسه را برگزار کردند. اما به دلیل مشکلاتی که از سال ۸۸ اتفاق افتاد این جلسات تعطیل شد.

البته در این ۱۱ سالی که از توقف برگزاری جلسات شورای هنر می‌گذرد، کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به انجام وظایف خود در حوزه‌های هنری اهتمام داشته و ذی‌نفعان این حوزه در تمامی بخش‌های دولتی همواره در جلسات کمیسیون حضور پیدا می‌کردند.

اما واقعیت امر این است که حوزه هنر یکی از مهم‌ترین امور مرتبط با ارزش‌های اسلامی است که باید برای گسترش این موضوع اهتمام ورزید و امیدوارم برگزاری شصتمین جلسه شورای هنر که با حضور سه وزیر محترم دولت و سایر نمایندگان بخش‌ها صورت گرفت گام مهمی در جهت پیشرفت حرکت‌ها شود.

کد خبر 600971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.