احداث اولین جزیره با انرژی تجدیدپذیر در دانمارک

توافق میان دولت آلمان و دانمارک به‌زودی پایداری یکی از جزایر دانمارک را در پی خواهد داشت، البته آلمان نیز در این پروژه از منافع مهمی برخوردار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای مجلس دانمارک تصمیم گرفته‌اند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را در سراسر کشور ترویج دهند و از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده و درنتیجه به‌حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا کمک کنند.

«برنهلم» یکی از جزایر کاملاً طبیعی دانمارک با جمعیت نسبتاً زیاد است که به‌زودی کل انرژی آن از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد. علاوه بر این مدیران منطقه در نظر دارند از این جزیره و خدمات جدید آن برای تولید انرژی پاک برای مناطق اطراف نیز بهره بگیرند.

ظرفیت انرژی در جزیره برنهلم به میزان دو تا سه گیگاوات افزایش خواهد داشت که این امر با تولید انرژی به‌میزان دو برابر بیش از نیاز خود جزیره همراه است. مدیران برنهلم در پیروی از جنبش کاهش انتشار کربن از طریق مصرف انرژی شهری تصمیم به پیاده‌سازی این طرح گرفته است و برای تحقق آن با دولت آلمان متحده شده و قرار است آلمان را نیز از منافع این جنبش بهره‌مند کنند.

معماران از بهره‌برداری از جزیره پایدار دانمارک تا سال ۲۰۳۰ خبر داده و مدعی شده‌اند که اقدامات تدریجی آن‌ها در این زمینه به مرور زمان کاهش مصرف انرژی شهری و درنتیجه به‌حداقل رسیدن میزان انتشار کربن را به‌دنبال خواهد داشت.

انرژی تجدیدپذیر جزیره برنهلم از طریق توربین‌های بادی تأمین خواهد شد که قرار است فضایی به طول ۱۵ تا ۴۵ کیلومتر از ساحل را در بر گیرد. نکته جالب توجه این است که دولت آلمان و دانمارک به توافق رسیده‌اند هزینه لازم برای پیاده‌سازی پروژه را به‌طور برابر تأمین کنند و از مزایای بعد از پیاده‌سازی آن نیز به‌طور کاملاً یکسان بهره‌مند شوند.

کد خبر 600922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.