ضرورت استقرار یک ایستگاه امداد و نجات در سبزکوه کیار

رئیس شورای اسلامی شهرستان کیار گفت: استقرار یک ایستگاه امداد و نجات موقت و سیار در منطقه عشایری سبزکوه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر هادی‌پور امروز _سه‌شنبه هشتم مردادماه‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهرستان کیار چارت اداره امور عشایر کامل نیست و کمبود نیروی انسانی خدمات‌رسانی به عشایر را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مؤثری که در شهرستان‌ها انجام شده است، اختصاص پنل‌های خورشیدی به عشایر بود، اما لازم است متولیان با نظارت دقیق‌تر، نسبت به توزیع پنل‌ها، به صورت عادلانه در شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در جامعه عشایر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کیار تصریح کرد: سوخت برای عشایر باید تأمین شود و اگر سامانه جهت ثبت نام دریافت نفت وجود دارد به همه عشایر اطلاع‌رسانی شود تا جهت تأمین سوخت با مشکل مواجه نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به مراجعات و پیگیری‌های مکرر کشاورزان منطقه عشایری سبزکوه، استدعا داریم که کانال‌های کشاورزی، چشمه و آبشخور آن منطقه به صورت ویژه رسیدگی شود.

هادی‌پور ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و شهرستان، اظهار کرد: راه اندازی پایگاه امداد و نجات کوهستان آبشاران (یادمان شهدای مشایخ) در منطقه لازم و ضروری بود و با کمک خیری احداث شده است که نیازمند تجهیزات رفاهی و امدادی است.

وی اضافه کرد: استقرار یک ایستگاه امداد و نجات موقت و سیار در منطقه عشایری سبزکوه به دلیل حوادث تنگ زندان (آبشار کِر و دی کُن) در شش ماهه اول سال ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کیار گفت: خواستار پیگیری مجدانه و تأمین اعتبار ساحل‌سازی روستاهای حاشیه‌نشین رودخانه‌های شهرستان کیار از مدیرکل محترم بحران استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

کد خبر 600907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.