محورهای دومین نشست معاونان خدمات شهری شمال و شمال‌شرق کشور

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: نشست دبیرخانه مشورتی با حضور معاونان خدمات شهری شهرداری‌های رشت، گرگان، ساری، بجنورد، سمنان، بابل، گنبد و شاهرود برگزار شد و موضوعات مختلف در حوزه خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دومین نشست دبیرخانه مشورتی معاونان خدمات شهری شمال و شمال‌شرق کشور برگزار شد، نخستین نشست به میزبانی گرگان و با ابتکار عمل شهرداری برگزار شد و این دبیرخانه شکل گرفت.

وی افزود: ریاست دبیرخانه به معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان واگذار و دومین نشست به میزبانی معاونت خدمات شهری شهرداری رشت برگزار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: نشست دبیرخانه مشورتی با حضور معاونان خدمات شهری شهرداری رشت، گرگان، ساری، بجنورد سمنان، بابل، گنبد و شاهرود برگزار شد و سه موضوع مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

سالاری ادامه داد: نخستین موضوعی که در این نشست بررسی شد، چگونگی روند پیگیری تفکیک زباله از مبدا، راهکارهای استقبال بیشتر شهروندان از این موضوع و تأثیر تبلیغات و آموزش در چگونگی تفکیک زباله از مبدا بود.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعملی که توسط سازمان شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب ابلاغ شده است، مقرر شد تیمی برای مدیریت این معضل شهری تشکیل و دستورالعمل موجود برای دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های شهری ارسال شود، این موضوع در جلسه بعدی رأی‌گیری و در صورت پذیرش به شهرداری‌ها ابلاغ و ارسال می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان اضافه کرد: در این جلسه درخصوص چگونگی برخورد با دست‌فروشان، اشغال پیاده‌روها توسط این افراد و مغازه‌داران صحبت و بر آموزش و تلاش جهت اصلاح قوانین، تاکید شد.

سالاری گفت: در این جلسه روی ارائه پیشنهاداتی درباره موضوعات ساماندهی سگ‌های بدون صاحب و سد معابر به سازمان شهرداری‌ها تاکید شد؛ این دبیرخانه هر دو ماه یک بار به عنوان دبیرخانه مشورتی در شهرهای مختلف با میزبانی شهرداری‌های تعیین شده برگزار می‌شود و جلسه بعدی در شهر شاهرود خواهد بود.

کد خبر 600903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.