تالاب حاجی‌آباد به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: اجرای فضای سبز، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی در حاشیه تالاب حاجی‌آباد، غرب لاهیجان را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تالاب حاجی‌آباد در قسمت غربی لاهیجان قرار دارد و مساحت این تالاب ۱۴۸ هزار متر مربع، قسمت آبگیر آن ۸۰ هزار مترمربع و محوطه خشک آن هفت هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه در ششمین روز از هفته دولت، طرح تالاب حاجی‌آباد با حضور مسئولان استانی و محلی لاهیجان کلنگ‌زنی شد، افزود: در فاز نخست به طول دو کیلومتر و به عرض ۱.۵ متر فضای سبز، چهار متر مسیر پیاده‌روی و سه متر پیست دوچرخه‌سواری دور تا دور تالاب حاجی‌آباد توسط شهرداری ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تصریح کرد: برای اجرای طرح تالاب حاجی‌آباد مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است و در صورت تحقق بودجه، این طرح در مدت زمان یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: طرح گردشگری استخر لاهیجان نقاط قوت بسیاری دارد، بنابراین از شهردار، معاونت‌ها و کارشناسان باسابقه شهرداری انتظار داریم که با الگوبرداری از نقاط قوت استخر، طرح تالاب حاجی‌آباد را اجرا کنند.

کنعانی با بیان اینکه اجرای طرح گردشگری در تالاب حاجی‌آباد، لاهیجان را در بحث گردشگری از حالا تک‌قطبی بودن خارج کرده است و در شهر توازن ایجاد می‌کند، افزود: پس از اتمام این طرح می‌توان با ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی مناسب برای اسکان موقت مسافران در کنار تالاب حاجی‌آباد، غرب لاهیجان را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 600839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.