از قتل با ضربات چاقو تا کشف استخوان‌ انسان در کوه‌های امامزاده داوود

قتل یک جوان با ضربات چاقو، دستگیری عاملان تیراندازی، جاسازی ماهرانه شیشه در تانکر سوخت، کشف استخوان‌های یک مرد در کوه‌های امامزاده داوود، آدم ربایی دو میلیاردی، مهمانان مرد تاجر سارق بودند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرگرد مسعود دادوند جانشین فرمانده انتظامی شوش، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل جوان ۲۴ ساله با سلاح سرد در شهرستان شوش، بررسی موضوع و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با بررسی صحنه جرم و جمع‌آوری ادله و اقدامات فنی و تخصصی، قاتل را در کمتر از پنج ساعت شناسایی و طی یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شوش ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی با مقتول اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

دستگیری عاملان تیراندازی

سیدخلیل هاشمی فرمانده انتظامی کلاله، اظهار کرد: پس از اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی منجر به جرح در یکی از روستاهای کلاله، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان پیش از حضور مأموران از محل متواری شده بودند و مأموران با تحقیق و بررسی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، دو نفر از عاملان تیراندازی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: از متهمان دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز وینچستر، ۲۰ فشنگ ساچمه‌ای و یک عدد افشانه غیرمجاز و سایر ادوات ایجاد درگیری کشف شد. متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کردند.

جاسازی ماهرانه شیشه در تانکر سوخت

سرهنگ مراد خسروی جانشین مرزبانی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در راستای تشدید اقدامات کنترلی، مرزداران مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی ماهیرود به یک دستگاه خودروی تانکر سوخت‌رسان در بدو ورود به کشور مظنون شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان مرزبانی در بازرسی دقیق فنی از خودرو، جاسازی که به نحو ماهرانه تعبیه شده بود را شناسایی و ۱۰۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

جانشین مرزبانی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و یک دستگاه تانکر سوخت‌رسان توقیف شد، خاطرنشان کرد: مرزداران استان باتمام قدرت و توان با هرگونه تجاوز و ورود مواد مخدر به کشور با جدیت و قاطعیت مقابله می‌کنند.

کشف استخوان‌های مرد گمشده در کوه‌های امامزاده داوود

بعدازظهر یکشنبه ششم شهریورماه جاری، کشف استخوان‌های یک انسان در دامنه کوه‌های امامزاده داوود توسط یک کوهنورد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۴۳ امامزاده داوود، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه بازپرس کشیک قتل راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل موردنظر با استخوان‌های یک انسان مواجه شدند که جسد آن توسط حیوانات وحشی، دریده و خورده شده بود. همچنین تحقیقات ابتدایی تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نشان داد استخوان‌ها متعلق به یک مرد است.

بررسی‌ها در منطقه کشف استخوان‌ها ادامه داشت تا اینکه هویت صاحب استخوان‌ها توسط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد. کارآگاهان با دریافت این اطلاعات، بررسی‌های ویژه را کلید زدند و به یک سرنخ مهم پی بردند.

تحقیقات جنایی کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی پایتخت نشان داد چهارم اردیبهشت ماه امسال، اعضای خانواده متوفی با مراجعه کلانتری ۱۱۴ غیاثی، اعلام مفقودی وی را اعلام کردند و پرونده‌ای در رابطه با این موضوع در اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) تشکیل شده است.

جسد متوفی برای علت مرگ مبنی بر جنایت یا حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره هم پلیس آگاهی برای کشف ابعاد پنهان این پرونده وارد عمل شده‌اند.

آدم ربایی دو میلیاردی

یکشنبه ششم شهریورماه، رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی یک مرد میانسال در خیابان سبلان در دستور کار بازپرس شعبه هشتم داسرای امور جرایم جنایی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی بازپرس پرونده نشان داد دوم شهریورماه، شاکی پرونده برای خرید یک گوشی موبایل به‌پیشنهاد سه مرد جوان که با آنها اختلافات مالی هم داشته، وارد یک مغازه موبایل‌فروشی در خیابان سبلان شده است.

از سوی دیگر بررسی‌های بیشتر مشخص کرد متهمان به‌دلیل اختلافات مالی در ابتدا مرد میانسال را در نزدیکی مغازه موبایل‌فروشی هدف ضرب‌وجرح قرار دادند و با بستن چشمان وی به‌سمت مکانی نامعلوم با یک خودرو حرکت کرده‌اند.

روند تحقیقات نشان داد متهمان مرد میانسال را به یک خانه در مکانی نامعلوم منتقل و پس از ضرب‌وشتم وی با چاقو به‌صورت تماس تلفنی درخواست دو میلیارد تومان پول از اعضای خانواده وی کردند که البته موفق نشدند.

همچنین مشخص شد متهمان پس از ضرب‌وجرح و آدم‌ربایی، مرد میانسال را در خیابانی نامشخص رها کردند که مرد میانسال پس از آزادی از چنگال آدم‌ربایان برای شکایت به دادسرای امور جنایی مراجعه کرده است. تحقیقات در خصوص این پرونده توسط بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرایم جنایی ادامه دارد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شده‌اند.

مهمانان مرد تاجر سارق بودند

چند روز قبل مردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت که سه نفر به خانه او دستبرد زدند و وی را زخمی کرده‌اند. پس از این تماس مأموران پلیس راهی خانه وی در حوالی نیاوران شدند و مردی را دیدند که با ضربات چاقو زخمی و دچار خونریزی شده بود. این مرد که تاجری ثروتمند بود در توضیح ماجرای سرقت به مأموران گفت: قرار بود یکی از دوستانم به همراه دو نفر دیگر به خانه‌ام بیایند تا درباره مسائل کاری صحبت کنیم.

وقتی مهمانانم رسیدند سرگرم پذیرایی از آنها شدم. ناگهان یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و مرا تهدید به قتل کرد. شوکه شده بودم. ابتدا تصور کردم یک نمایش عجیب است، اما وقتی با چاقو ضربه‌ای به دستم زد و دچار خونریزی شدم فهمیدم که ماجرا جدی است و آنها نقشه شومی برای من کشیده‌اند. با وجود اینکه زخمی شده بودم اما همچنان در برابرشان مقاومت کردم که این بار شروع کردند به کتک زدن من و چند خراش با چاقو روی دستم انداختند.

سپس دست و پایم را با چسب بستند و در یکی از اتاق‌ها زندانی‌ام کردند. مردان آشنا شروع کردند به جست‌وجو در خانه تا پول و طلاهایم را سرقت کنند و علاوه بر این یک دستگاه پوز هم همراهشان آورده بودند. آنها پس از جست‌وجو دو کارت بانکی‌ام را یافتند اما من حاضر نبودم رمز آن را به دزدان بگویم.

در همین حین مردی که قمه در دست داشت تهدید کرد که اگر رمز را نگویم انگشتان دستم را به‌ترتیب قطع می‌کند، حتی خراشی با قمه روی یکی از انگشتانم انداخت تا نشان بدهد که تهدیدهایش جدی است. پس از آن ناچار شدم رمز هر دو کارتم را بگویم. آنها حدود ۱۰۰ میلیون تومان از حسابم برداشت کردند. علاوه بر این ساعت گران‌قیمتم را که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشت و از اروپا خریده بودم، دزدیدند.

آنها نتوانستند بقیه کارت‌های عابربانکم را پیدا کنند؛ چراکه ظاهراً شب قبل وقتی غذا سفارش دادم و می‌خواستم کارت‌ها را از کیفم بردارم، تعدادی از آنها زیر تخت افتاده و من متوجه نشده بودم. به همین دلیل دزدان نتوانستند کارت‌ها را پیدا و حساب‌های اصلی‌ام را خالی کنند. طمع دزدان تمامی نداشت، آنها اصرار داشتند که باید ۳۰۰ میلیون تومان دیگر به آنها بدهم در غیر این صورت مرا به قتل می‌رسانند و جانم را می‌گیرند.

در همین حین صدای همسایه از بیرون در شنیده شد. او حتی زنگ خانه‌ام را زد و در آن لحظه بود که به یاد آوردم با مرد همسایه قرار ملاقات داشته‌ام. می‌خواستم فریاد بکشم و درخواست کمک کنم اما سارقان، قمه را زیر گلویم گذاشته و تهدید کردند که اگر حرفی بزنم گلویم را می‌برند. من هم از ترس جانم سکوت کرده بودم و مردان سارق وقتی خود را در خطر دیدند، منتظر شدند تا مرد همسایه برود و بعد فرار کردند. پس از آن با سختی و درحالی‌که زخمی بودم دست و پایم را باز کردم و به پلیس و اورژانس زنگ زدم.

با این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و پیش روی بازپرس دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت. از سوی دیگر شاکی که زخمی شده به بیمارستان انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت. هم‌اکنون تیم ویژه از مأموران پلیس، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کرده‌اند.

کد خبر 600769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.