بازاری که چنگی به دل نمی‌زند

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۵۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۵ هزار ۱۳۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۵ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۶۳۳ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز شاهد رشد هزار واحدی بود، هرچند چنگی به دل نمی‌زد اما بهتر از روزهای گذشته بود، دو نماد فولاد و فملی بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشتند و نمادهای وبانک، حکشتی و پارسان بیشترین تأثیر مثبت را، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کمی بهبود پیدا کرد.

شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل عملکرد بهتری داشت و توانست رشد دو هزار واحدی را ثبت کند و در محدوده ۴۱۰ هزار واحد قرار بگیرد در بازار امروز نمادهای فراکابی تقاضای خوبی داشتند، کالا، بورس، فرابورس و انرژی ۳ رشد خوبی را تجربه کردند، در گروه خودرویی خاور همچنان پرتقاضا است، در گروه سرمایه گذاری‌ها نیز حکشتی و وبانک روند خوبی را امروز سپری کردند، در گروه فلزات نیز ذوب پرتقاضا بود.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۵۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۵ هزار ۱۳۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۵ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۶۳۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۲۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۵۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۸ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۳۱۴ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۸۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۴ هزار ۴۲۴ و یک میلیون ۴۱۷ هزار ۷۷۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۴۰۴ و چهار میلیارد ۹۶۴ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پالایش

۳. کالا

۴. دارا یکم

۵. حکشتی

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. ذوب

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. وبانک

۲. خچرخش

۳. وایران

۴. شپاکسا

۵. تاپیکوح

بیشترین کاهش قیمت

۱. سکرد

۲. فمراد

۳. سهرمز

۴. غاذر

۵. کپشیر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بازاری که چنگی به دل نمی‌زند

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: امروز بازار در محدوده یک میلیون ۴۴۵ هزار واحد شاهد حمایتی خوبی بود اما همچنان شاخص در نقطه مهمی قرار دارد و به نظر بهتر است تا تعیین تکلیف رفتار شاخص صبر نمود.

شپدیس در مرداد ماه عالی بود

در سال مالی ۹۹ هر ماه ۱۴۳ هزار تن به طور متوسط آمونیاک تولید کرده است، در سال مالی ۱۴۰۰ به ۱۷۵ هزار تن رسیده بود. در پاییز به طور متوسط ۱۶۷ هزار تن و زمستان ۱۴۰ هزار تن برای ماه تولید داشته است. در سه ماه اخیر حوالی ۱۸۰ هزار تن تولید عالی داشته است.

مقدار فروش اوره داخلی شرکت در مرداد ماه ۲۵ هزار تن (میانگین دوازده ماه گذشته ۹۲ هزار تن)، اوره صادراتی ۲۷۸ هزار تن (میانگین سال مالی قبل ۱۸۳ هزار تن) بوده است فروش شرکت در مرداد ماه ۴,۴۵۳ میلیارد تومان بوده است. متوسط فروش سال مالی فعلی و گذشته به ترتیب برابر ۳,۲۹۸ و ۱,۶۰۰ میلیارد بوده است. نرخ اوره صادراتی در این ماه عدد ۵۰۴ دلار بوده است.

نگاهی به گزارش زاگرس

پنجمین ماه سال مالی پتروشیمی زاگرس توانسته است فروشی برابر ۱,۱۸۳ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۲,۱۶۸ میلیارد تومان گزارش شده است. در ماه جاری مقدار فروش متانول شرکت ۱۵۰ هزار تن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۲۴۸ و ۲۰۴ هزار تن بوده است. زاگرس در این ماه نیز تولید ۲۲۷ هزار تن متانول را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۴۵ و ۲۱۰ هزار تن بوده است تولید پنج ماهه امسال کاهش ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۳۳۶ دلار است که در ماه مورد گزارش به ۳۰۱ دلار رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۳۴۵ دلاری استوار بوده است.

عملکرد هرمز در مردادماه

در پنجمین ماه سال مالی فولاد هرمزگان جنوب توانسته است فروشی برابر ۸۳۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال کاهش چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش اسلب شرکت ۵۳ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۱۹ هزار تن بوده است. شرکت در این ماه فروش صادراتی ناچیزی (۲۵۷ تن) داشته است.

هرمز در این ماه تولید ۳۷ هزار تن اسلب را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۲۰ هزار تن بوده است. تولید پنج ماهه امسال رشد دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. با وجود اینکه ماه پیش مشکلات قطعی برق موجب شده بود با ۶۰ درصد ظرفیت خود تولید کند، تولید این ماه شرکت افت شدیدی داشته و به ۲۵ درصد ظرفیت تولید رسیده است. نرخ فروش اسلب شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱۵۴,۸۲۸ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۵۱,۰۱۳ ریالی استوار بوده است. نرخ فروش اسلب شرکت با افت ۷۷ دلاری نسبت به ماه قبل، ۵۸۳ دلار بوده است.

بازار جهانی پلی اتیلن

پلی اتیلن چین در هفته گذشته به دلیل تقاضای ضعیف و چشم انداز اقتصادی نامشخص کاهش یافت. قیمت نقدی پلی اتیلن داخلی چین نیز تا حد زیادی در هفته کاهش یافت. قیمت‌ها در نیمه دوم هفته به دلیل قوی‌تر شدن قیمت‌های نفت خام اندکی بهبود یافتند. در هند، فعالیت اندکی در بازار مشاهده شد. پیشنهادات از سوی تأمین کنندگان مختلف کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آسیایی با واکنشی ملایم مواجه شد.

قیمت پلی اتیلن ترکیه در این هفته ثابت و معاملات ضعیف بود، زیرا فعالیت همچنان پایین است. بسیاری از فروشندگان هنوز پیشنهادات خود را برای ماه سپتامبر اعلام نکرده‌اند و احتمالاً زمانی که پیشنهادات در بازار ظاهر شوند، فعالیت‌ها افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود اکثر بازیکنان در چند هفته آینده به بازار بازگردند و در ماه سپتامبر احتمالاً شاهد هجوم فعالیت‌ها خواهیم بود.

نگاهی به بازار جهانی زغال سنگ

زغال سنگ کک شو در این هفته تغییر قیمت چندانی نداشت و در همان محدوده قیمت هفته قبل اعلام شد. خبرهای در چین حاکی از ان است که تمایلات خرید برای محموله‌های دریایی افزایش داشته است اما خریداران همچنان محتاطانه عمل کرده و عجله برای خرید ندارند. با توجه به روند نزولی محصولات پایین دست این محصول خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌های مناسب‌تری خرید کنند. با این حال قیمت زغال سنگ در این هفته عدد ۲۹۹ دلار را ثبت نمود.

نقشه بازار

بازاری که چنگی به دل نمی‌زند

بازاری که چنگی به دل نمی‌زند

کد خبر 600754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.