پرداخت خسارت بدون کروکی تا سقف ۲۰ میلیون تومان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با هماهنگی پلیس راهور و شرکت‌های بیمه، پرداخت خسارت تصادفات رانندگی تا سقف ۲۰میلیون تومان بدون نیاز به کروکی فراهم شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های رانندگان در مواقع بروز تصادف، مسئله ترسیم کروکی و دریافت خسارت از راننده مقصر است که گاهی باعث ایجاد اختلافاتی در صحنه تصادف، امتناع از جابه‌جا کردن خودروهای تصادفی و در نتیجه تشدید ترافیک و مسدود شدن راه‌ها می‌شود.

وی افزود: در این راستا طی برگزاری جلسه هم‌اندیشی بین رؤسای پلیس راهور شهرستان‌های استان و مدیران ارشد بیمه ایران بر اینکه برآیند عملکرد پلیس و بیمه‌ها باید منجر به رضایت مردم شود، تاکید شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: بر این اساس شرکت‌های بیمه مکلف هستند درصورتی‌که وسایل نقلیه مسبب و زیان‌دیده در زمان حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر باشند و بین طرفین اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت مالی وسیله نقلیه ناشی از حوادث رانندگی در سال جاری را تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون اخذ گزارش مقامات قضائی پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام وقوع تصادفِ منجربه خسارت، در صورت توافق بلافاصله وسیله نقلیه را به منتهی‌الیه سمت راست جاده هدایت و به اتفاق به بیمه مراجعه کنند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: رانندگانی که از کنار بردن وسایل نقلیه قابل حرکت در تصادفات خساراتی خودداری کنند، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

کد خبر 600746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.