لزوم هم‌افزایی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در اهواز

در صحن شورای اسلامی شهر اهواز وضعیت و آمادگی شهرداری اهواز برای برگزاری پیاده روی اربعین و میزبانی از زائران حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز امروز_ دوشنبه هفتم شهریورماه_ با موضوع بررسی وضعیت شهرداری اهواز برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در صحن این شورا با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، معاونان و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری اهواز برگزار شد.

حجت‌الله زارع‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه باید در سطح شهر بهترین امکانات برای زائران اربعین فراهم شود، گفت: با یک هم‌افزایی در شهرداری اهواز برای اینکه آمادگی کامل برای برگزاری مراسم اربعین وجود داشته باشد، باید مناطقی دیگری به عنوان معین برای مناطق دو، سه و شش در نظر گرفته شود. در چند روز گذشته با ازدحام جمعیت برای دریافت گذرنامه بوده‌ایم، هرچند اقداماتی برای کاهش این ازدحام انجام شده است، اما انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان ممکن موکبی برای آبرسانی به این افراد در محل مستقر شود.

وی افزود: با یک هم افزایی در شهرداری اهواز برای اینکه آمادگی کامل برای برگزاری مراسم اربعین وجود داشته باشد، باید مناطقی دیگری به عنوان معین برای مناطق دو، سه و شش در نظر گرفته تا اقداماتی که گفته می‌شود به سرعت انجام شوند تا میزبانی شایسته برای زائرین امام حسین (ع) باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز روزانه ۲۵ عملیات انجام می‌شود، به طور میانگین در هر ایستگاه دو عملیات انجام می‌شود با این حال این سازمان دو دستگاه از ماشین‌های خود را جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به مرز چذابه اعزام کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیتی که در زمینه ماشین‌آلات در آتش‌نشانی اهواز وجود دارد انتظار می‌رود برای ارائه خدمات بهتر و به نحو احسن از ماشین‌های مستقر در خرمشهر برای توزیع در کشور، در اختیار این سازمان قرار گیرد، چرا که با توجه به اینکه در دو سال گذشته برنامه اربعین اجرا نشده بود، امسال با استقبال زیادی روبه‌رو خواهیم بود، لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

زارع‌زاده ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شد مقرر گردیده است شهرداری اهواز ۲۰ دستگاه اتوبوس را برای جابه‌جایی زائران اختصاص دهد، این در حالی است که در شهرداری اهواز ۷۵ دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست و خودروهای آتش‌نشانی و اتوبوس بیشتری باید از سایر شهرداری‌ها برای جابه‌جایی زائران اختصاص یابد.

لزوم احداث مسجد ایثار در پارک ایثار

محمدحسین ملایی‌زمانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز نیز اظهار کرد: در یکی از ورودهای شهر اهواز پارکی به نام ایثار وجود دارد که تاکید شد مسجدی در خور و شأن اهواز برای استفاده در ایامی مانند عید نوروز، اربعین و حوزه دفاع مقدس که مسافران زیادی به اهواز می‌آید، باید احداث شود، اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: نباید در انجام کارها تنها محدود به وظایف خود باشیم، چرا که ممکن است برخی امور به سرانجام نرسد، از لحاظ شرعی و قانونی نباید اجازه دهیم خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود، اما انتظار می‌رود که حق شهرداری ضایع نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: وقتی فردی وظیفه‌ای را عهده‌دار شد، باید آن را به پایان برساند، در این بین مسئولان باید هم‌افزایی لازم را باهم داشته باشند.

شهرداری در حال آماده کردن شهر برای زائران است

سیدمحمد علی‌پورموسوی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: تجمع اولیه زائران در اهواز و حاشیه آن است، لذا باید سعی شود جایگاه‌ها و فضایی ایجاد شود که زائران از آنها استفاده شود در واقع اولین تکلیف شهرداری اهواز، آماده کردن شهر برای مراسم اربعین و میزبانی از زائران است.

وی با تاکید بر اینکه اهواز باید آماده میزبانی زائران شود، افزود: با توجه به اهمیتی که مراسم پیاده‌روی اربعین وجود دارد، باید اقدامات برنامه‌ریزی شده و در خواست شده باید انجام شود، اما برای سال‌های آینده باید ابتدا اهواز شرایط مناسب میزبانی را در خود ایجاد کند و سپس اقدامات بعدی را انجام دهد.

لزوم بازسازی ورودی‌های شهر و لکه گیری معابر

حمید دغاغله، رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه ورودی‌های شهر در سه منطقه دو، سه و شش باید بهسازی شود، اظهار کرد: علاوه‌بر اینکه سرویس‌های بهداشتی در پارک‌های این سه منطقه تعمیر شود، باید برای استفاده زائران و شهروندان باز باشند، علاوه‌بر آن تصاویر شهدای سطح شهر نیازمند بازسازی و تعویض است.

وی افزود: تعدادی ایستگاه اتوبوس بزرگ، با کیفیت و بدون استفاده در سازمان عمران وجود دارد، می‌توانیم این ایستگاه‌ها را به عنوان امانی دریافت و از آنها به عنوان سایبان برای زائران استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: در منطقه شش ایستگاه‌های تاکسی وجود دارد که زائرین را به سمت مرز چذابه جابه‌جا می‌کنند، مسیر تردد این تاکسی‌ها تا خروج از شهر نیازمند لکه‌گیری آسفالت است، علاوه‌بر آن با توجه به وجود چندین حسینه در کوی سیاحی در این محله نیز باید عملیات لکه‌گیری اجرا شود تا تردد افراد تسهیل شود.

کد خبر 600734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.