آمادگی شهرداری اهواز برای مراسم اربعین

معاونان شهردار و مدیرعامل سازمان‌های شهرداری اهواز آمادگی و برنامه‌های خود برای برگزاری مراسم اربعین را در صحن شورای اسلامی شهر اهواز تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برنامه‌های شهرداری اهواز برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و میزبانی از زائران حسینی امروز دوشنبه_ هفتم شهریورماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور معاونان شهردار و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

فضاسازی از سطح شهر اهواز تا مرز چذابه

امیر آهن‌جان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز با اشاره به فضاسازی ویژه در سطح شهر برای اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده در ایام محرم فضا و سطح شهر به فضای عاشورایی مزین شد، علاوه بر آن برای مراسم پیاده‌روی اربعین سه منطقه دو، سه و شش در حال فضاسازی در سطح شهر هستند و در ادامه نیز مسیرهای خروجی شهر از سمت مناطق دو و سه نیز با وجود خارج بودن از محدوده شهری فضاسازی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورودی‌های شهر با بنر و کتیبه آذین‌بندی خواهد شد ادامه داد: با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز چهار کانکس به عنوان راهنمای زائر در ورودی‌های شهر مستقر می‌شوند علاوه بر آن بیلبوردهای ورودی شهر نیز برای پیام‌های ویژه اربعین استفاده می‌شود.

آهن‌جان تاکید کرد: شهرداری اهواز این آمادگی را دارد که با همکاری شهرداری‌های همچون هویزه، بستان و سایر شهرهایی که در مسیر پیاده روی، بیلبوردهای متناسب با اربعین را در مسیر و خروجی‌های شهر نصب کند.

اجرای روزانه سرود سلام فرمانده در مرز چذابه

حمید رعیتی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز در خصوص برنامه‌های این معاونت توضیح داد: فضاسازی برای پیاده‌روی اربعین در سه بخش ورودی، خروجی و سطح شهر برنامه‌ریزی شده است تا اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام شود و با هماهنگی روابط عمومی راهنمای زائر در ورودی و خروجی‌های شهر مستقر خواهد شد تا متناسب با میزان شلوغی مرز زائران را راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پس از پایان مراسم اربعین به علت جمعیت بالای زائران امکان خروج سریع افراد از شهر نیست با هماهنگی گروه‌های جهادی بعضی از مساجد و حسینه های سطح شهر برای میزبانی و اسکان زائران در حال آماده سازی هستند.

آمادگی شهرداری اهواز برای مراسم اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز افزود: نماهنگ‌های مذهبی با گویش‌های مختلف برای این مراسم آماده شده است که با شروع مراسم رونمایی می‌شود علاوه بر آن مقدمات اجرای سرود سلام فرمانده به صورت روزانه در مرز چذابه فراهم شده است تا اجرای این سرود را برای زائران داشته باشیم.

ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی با مسیر پیاده روی اربعین

عبدالامیر مجدم، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز اظهار کرد: ایمن سازی مسیرهای اهواز شیبان و اهواز ماهشهر در حال ایمن سازی است، علاوه بر آن با توجه به اینکه حجم عمده ترافیک در خروجی اهواز اندیمشک خواهد بود برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شده است

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز استراحتگاه مناسبی با ۱۵ اتاق برای بیتوته و استراحت زائران در پایانه سیاحت تدارک دیده شده است، علاوه برای آمادگی لازم برای تجهیز سالن پایانه سیاحت را نیز داریم، همچنین سرویس‌های بهداشتی و حمام برای استفاده زائران نیز در پایانه سیاحت تدارک دیده شده است

استقرار موکب برای میزبانی زائران در سازمان پایانه‌های شهرداری

پوریا راهنورد، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز اظهار کرد: پایانه سیاحت پایانه اصلی شهرداری اهواز در حوزه پیاده روی اربعین است و با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود جمعیت بالایی از زائران را داشته باشم سیستم سرمایشی پایانه آماده و بهسازی شده است برای اینکه ۱۰ چیلر صد هزار فعال سازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۲۶ سرویس بهداشتی ویژه آقایان و بانوان در این پایانه بازسازی شده‌اند علاوه بر آن دوربین‌های مدار بسته پایانه نیز در مدار قرار گرفته‌اند و همچنین یک موکب با تمام ملزومات آن نیز راه‌اندازی شده است.

استقرار ۱۰ کانکس در پایانه چذابه

مسلم آغاری، شهردار معنوی چذابه با اشاره به استقرار ۱۰ کانکس در پایانه مرزی چذابه، گفت: برای رفاه حال زائران در شب عراق نزدیک به دوهزار متر سایبان احداث می‌شود، علاوه بر آن تعمیر و تجهیز ۵۶ سرویس بهداشتی پایانه مرزی عراق، تهیه وسایل بهداشتی و مخزن زباله توسط شهرداری اهواز انجام شد.

وی افزود: نیروی خدماتی شهرداری در دو بازه ۱۰ روزه از ۱۰ تا ۳۰ شهریورماه در چذابه حاضر می‌شوند و در دو شیفت کاری به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کند.

شهردار معنوی چذابه با اشاره به آمادگی ناوگان حمل نقل برای جابه‌جایی زائران و خدمات ایمنی ادامه داد: برای ارائه خدمات به زائران دو موکب مجزا یکی در پایانه مرزی و دیگری به واسطه مسائل فرهنگی در کشور عراق استقرار پیدا کرده‌اند.

بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز چزابه

رضا بزاز زاده، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با تشریح برنامه‌های این سازمان، اظهار کرد: توجه به وضعیت سازمان اتوبوسرانی و کمبودهایی که در خصوص اتوبوس دارد با تلاش‌های حوزه فنی سازمان ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های متوقف شده در پارکینگ برای جابه‌جایی زائران در مرز چذابه تعمیر و بازسازی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد اتوبوس مورد نیاز بیش از این تعداد است، با هماهنگی‌های به عمل آمده شهرداری‌های دزفول، یزد و شهرکرد نیز نسبت به اعزام اتوبوس اقدام می‌کنند.

کد خبر 600729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.