همه مسائل راهکار فناورانه دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر برای توسعه ICT در کشور زیرساخت پر سرعت داشته باشیم می‌توانیم همه حوزه‌ها را متحول کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع امروز دوشنبه_ هفتم شهریورماه_ در نشست با صاحبان صنایع منطقه ویژه اقتصادی پیام، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: حوزه‌های دانش بنیان اهمیت بالایی در دولت سیزدهم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه ارتباطات می‌تواند مسائل بسیاری از جمله اقتصاد را رفع کند، خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته بیش از ۳۰ درصد اقتصاد دیجیتال دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای ارتباطات در این کشورها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ICT در همه بخش‌ها از جمله آموزش، فرهنگی و اجتماعی کاربرد دارد، تصریح کرد: این فناوری در حوزه کشاورزی، انرژی، سلامت نیز کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت اهمیت ارتباطات را درک کرده و در راستای ارتقای کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیست، گفت: هفته گذشته سیاست بهره‌گیری حداکثری توسعه دیجیتال تصویب شد و دولت نیز در راستای فراهم کردن فضا و زیر ساخت‌ها تلاش می‌کند.

زارع‌پور تصریح کرد: اگر برای توسعه ICT در کشور زیرساخت پر سرعت داشته باشیم می‌توانیم همه حوزه‌ها را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است از سیاست تا زیرساخت‌ها منابع لازم فناوری ارتباطات فراهم شود، تصریح کرد: می‌توانیم مسائل کشور را مبتنی بر ارتباطات رفع کنیم. همه مسائل اجتماعی راهکارهای فناورانه دارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه پیام ظرفیت دارد تا تبدیل به قطب اقتصاد دیجیتال کشور شود، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مختلفی منعقد شده و ظرفیت ما در این حوزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت تمام قد پشت توسعه ارتباطات است، تصریح کرد: کار گروه ویژه‌ای تشکیل شده که اختیارات هیئت وزیران به آن تفویض شده تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم.

کد خبر 600707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.