برگزاری «حس خوب خواندن در کنار هم»

مسئول برگزاری سلسله جلسات کتاب‌خوانی با نوجوانان گفت: مهارت‌های کتاب‌خوانی و خلاقیت در نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال در چارچوب سلسله جلسات کتاب‌خوانی با عنوان «حس خوب خواندن در کنار هم» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کودکان و نوجوانان مهم‌ترین گروه‌های سنی جامعه را تشکیل می‌دهند، شیوه آموزش آن‌ها چه در خانه و چه در مدرسه بر آینده آن‌ها و حتی جامعه تأثیرگذار است. یکی از ملاک‌های توسعه در جهان کنونی مطالعه و پژوهش است. در کشور ما، نقش مدارس و خانه در نهادینه کردن کتاب‌خوانی بین دانش‌آموزان کمرنگ است و کمتر به آن‌ها بها داده می‌شود.

نگاهی گذرا به علل موفقیت اکثر کشورهای پیشرفته جهان مبین این واقعیت است که بخش عظیمی از آن مرهون تسهیل وضعیت مناسب برای کتاب‌خوانی و پژوهش کودکان و نوجوانان است، زیرا کودکان و نوجوانان عظیم‌ترین سرمایه‌ها و ذخایر آینده هر کشور هستند.

بر همین اساس و با عنایت به جوان بودن جمعیت کشور، آموزش دادن و آگاهی بخشیدن به چند میلیون دانش‌آموز لازمه اساسی در تحقق توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور و گامی در جهت پیشبرد هدف‌های والای نظام به‌ویژه جهت رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور است. در این رابطه کتاب و کتاب‌خوانی نقش بسیار مهم و اساسی دارد و باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری سلسله جلسات کتاب‌خوانی ویژه نوجوانان و بزرگسالان در اصفهان

فریده حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سلسله جلسات کتاب‌خوانی ویژه نوجوانان و بزرگسالان دو سال متوالی در حال برگزاری است که تاکنون ۲۰ جلسه آن برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری جلسات را تقویت مهارت کتاب‌خوانی و نویسندگی و قوه تخیل نوجوانان اعلام کرد و افزود: هر دوره آموزشی با همکاری یکی از کتابخانه‌های شهر برگزار می‌شود و پس از کتاب‌خوانی تحلیل و پایان‌بندی آن توسط شرکت‌کنندگان انجام می‌گیرد.

مسئول برگزاری سلسله جلسات کتاب‌خوانی با نوجوانان ادامه داد: شرکت‌کنندگان از سوی جامع باشگاه کتاب‌خوانی لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسات کتاب‌خوانی برای بزرگسالان به‌صورت رایگان و برای نوجوانان با هزینه کم برگزار می‌شود، گفت: امروز شاهد چاپ کتب متناسب با سنین کودکان و نوجوانان و تعامل خوب نوجوانان با کتاب هستیم.

حمزه با اعلام اینکه مطالعه و تحلیل روی کتاب‌ها و باز شدن دریچه‌های جدید از کتاب عمده هدف ما در برگزاری سلسله جلسات کتاب‌خوانی است، تصریح کرد: جلسات کتاب‌خوانی به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و در حدود یک ساعت و نیم در ارتباط با کتاب بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

به گزارش ایمنا، جلسات کتاب‌خوانی هر هفته شنبه‌ها ساعت ۱۱ در محل کتابخانه «توحید» از سوی گروه کتاب‌خوانی «بابوک» برگزار می‌شود.

برگزاری «حس خوب خواندن در کنار هم»

کد خبر 600688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.