احداث اولین مرکز اجتماعی کربن‌صفر در تورنتو

تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، شهری با تنوع فرهنگی بسیار بالا به‌شمار می‌رود که مراکز اجتماعی بسیاری را در خود جای داده و به‌تازگی میزبان یک مرکز اجتماعی با میزان انتشار کربن‌صفر نیز بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنوع فرهنگی در تورنتو بسیار بالا است، به همین دلیل مدیران همواره در تلاش هستند تعاملات اجتماعی ساکنان را با یکدیگر افزایش دهند که همین امر به ایجاد تغییرات زیادی در طراحی شهری منجر شده است. در این میان گسترش مکان‌های عمومی به‌ویژه مراکز اجتماعی بیش از هر تحول دیگری در تورنتو مشهود است که همین رویداد مدیران را به پیاده‌سازی پروژه‌های سبز با بیشترین بهره‌مندی از انرژی تجدیدپذیر سوق داده است.

مدیران تورنتو با هدف افزایش پایداری اقدامات زیادی را به‌ویژه در چشم‌اندازهای شهری خود پیاده کرده‌اند تا انتشار کربن را در مناطق سراسر تورنتو به‌حداقل برسانند. در این راستا یک مرکز اجتماعی جدید نیز در تورنتو احداث شده که در لیست پایدارترین سازه‌های کشور قرار گرفته است، چراکه هیچ انتشار کربنی ندارد.

احداث اولین مرکز اجتماعی کربن‌صفر در تورنتو

تنها مرکز اجتماعی کربن‌صفر بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، ضمن برخورداری از معماری عمودی که بهره‌گیری از فضای آن را بهینه کرده است، کل نیروی مورد نیاز خود را از انرژی پاک تأمین می‌کند. نیروی این مرکز بزرگ با استفاده از پنل‌های خورشیدی و پمپ‌های بادی تأمین می‌شود. سایبان‌های پارکینگ آن نیز به‌طور کامل به پنل‌های خورشیدی مجهز شده است که در تولید الکتریسیته بسیار قدرتمندتر از پنل‌های خورشیدی قدیمی عمل می‌کند.

ساختمان شگفت‌انگیز کربن‌صفر تورنتو با هدف پرورش کودکان در محیطی کاملاً عاری از گازهای آلاینده، یک مهدکودک نیز دارد تا کودکان دست‌کم چند ساعت از روز را در معرض تنفس هوای پاک‌تر باشند. فضای اطراف مرکز اجتماعی پایدار را نیز پوشش‌های سبز گسترده فراگرفته است که این ویژگی خود در کاهش انتشار کربن و افزایش پایداری محیط نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 600687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.